Gjest Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Vi har begynt å spille Bach (samme sangen om og om igjen) hver gang vi legger snuppa. Hun er 3 mnd i dag og må fremdeles vugges eller ammes i søvn. Vi håper da på at vi om en stund kan kutte ut vugging/amming og bare sette på den sangen, så sovner hun:-) Det hadde jo vært kjekt ikkesant;D Har noen erfaring med det og vet evt hvor lang tid, i uker/dager/mnder, det tar før hun sovner av musikken alene??
Isilra Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Gutten vår har en spesiell CD som han sovner til hver kveld. (latino rock ) Han har reagert godt på denne cden siden han ble født og vi fikk han hjem i hus. Vil tro det er fordi jeg hørte mye på den CDen når jeg var gravid.. Du har ikke en sang/artist du hørte mye på når du var gravid da? Kanskje det blir lettere å vende babyen til den musikken enn "fremmed" Bach (om den er det da Men tilvenning har jeg ikke noe erfaring med dessverre.. Her putter jeg mini i sengen sin, setter på cden og går (må fram og tilbake og kose litt da, men han sovner av seg selv til slutt). Bruker også musikken på dagtid. Med en gang jeg setter på den musikken, så merker jeg han slapper mer av, legger gjerne hodet på siden, og gjør seg klar til å sove Vet ikke hva jeg hadde gjort uten den musikken altså! Hehe.. Dette ble langt gitt.
shimonie Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 vi begynte med cd'en hans da han var en 2 mnd gammel. godnattsanger fra Go'boken. satt den på mens han lå våken i senga, og da sovna han etter 15 min ca. han ville rett og slett ikke sovne på oss lenger=P ville sovne alene i senga si hehe. det tok mao. ikke lang tid før han hadde fått en rutine på dette. bruker den også innimellom på dagtid når han skal sove. de første 2 mnd gikk det kun i Gavin DeGraw=P gikk og holdt han og sang. da roet han seg og sovna. hehe. ble nokså lei den CD en ja:P hørte på den gjennom graviditeten og. prøv hver gang du legger ho da vel=P enten om det kun er til nattan, eller ved hver dupp=P men mulig du må vugge ho i søvn en stund til,. men prøv å unngå å amme for at ho skal sovne. det kan visst være vanskelig å avvenne med!
Kosemamma´n Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Vi har fått en bamse med lyder fra livmoren. Lillesnuppa roer seg veldig av lyden, og hun sover både lengre og bedre enn før. Før slet vi med at hun lå og vrei seg som en orm, og sparket seg oppover i senga mens hun hylte når hun skulle sove. Nå ligger hun rolig og hører på de behagelige lydene fra bamsen helt til hun sovner av seg selv. Lyden skrus av etter ca 5 minutter, og går på igjen dersom hun blir urolig. Jenta vår er 10 uker, var 8 uker da hun fikk bamsen. Anbefales å begynne med den så tidlig som mulig, da det kan være vanskeligere å få effekt av den jo eldre barnet er.
Leontine Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Vi hadde en spilledåse som vi spilte hver kveld når sønnen vår la seg. Den brukte vi bare om kvelden. Når han ble større, fikk han cd-spiller på rommet sitt, og da hørte han på lydbøker. Han er nå 6 år og nesten jager oss ut om kveldene for han vil høre. Slår av lyset med en gang, og sovner ganske fort. Så lesing må vi ta om dagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå