Gå til innhold

Når legger de seg??? ca 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. de 2 siste ukene ca har Linnea begynt å legge seg kl 19.30 og sovner ganske raskt.. Begynner med kvelds stell ca 19 og så får ho en flaske og så legger eg ho i sengen våken.. sovner etter en 10-15 min.. Så synst jeg er heldig.. ho sover til ca 7-8.. noen netter uten mat og.. Ho er 14 uker i morgen.. Men siden ho sover så lenge om natten sover ho ikke så mye på dagen da... En maks 3 timer fordelt på 3-4 lurer.. litt kjedelig det da siden jeg skulle hatt meg litt søvn når ho sover men prøver å komme meg noen lunde tidlig i seng da.. Når legger deres barn seg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat lagt mini og nå sover han:) Da vil han våkne i 3-4 tida og spise,så er han sulten i 7 tida igjen,så sover vi til 9-10 tida og står opp. Grei rytme for oss:) Sover endel på dagen,og det synes jeg er greit.

Skrevet

Høres ut som dere har fått fine rutiner ;o) Mini her er et sovedyr... Legger seg klokken 18.00 (ja, du leste rett :P) og sover til rundt 06.00-06.30 (er oppe hver 3 time for å få pupp)

På dagtid har han ca 3 lurer. Alt i alt sover han 18-19 timer i døgnet. Har vært sånn siden han ble født. (Sies at alt under 20 timer er normalt, så trøster meg med det)

Må legge til at det er han som har laget rutinene, og jeg er fornøyd med de ;-)

Skrevet

Her er det også mini som har laget rutinene for sovinga:)

Skrevet

Oda har også funnet sine egne rutiner.

Legger seg stort sett mellom 21-22 hver kveld, og sover til 8-9 om morgenen. Da er da mating klokka 2,5 og 7, ammer...tidligere holdt det med klokka 5 og 7, men ikke nå lengre..:/

på dagtid..

- en dupp på ca 45min

- middagslur på 2-3timer fra 12tiden

- 2 til 3 dupper på ca 25min på ettermiddag

funker fint for meg:) har desverre ett-roms leilighet, så når hun legger seg så må vi være muuuuuse stille...hehe..veldig koselig når man endelig kan være bare kjærester. *krysser fingre og tær for salg av leilighet snart*

Skrevet

Min lille skatt Noa har funnet en super rytme på både dag og natt. Jeg legger han for natta i 21.30-tiden på kvelden. Da har han fått kveldsmatflaska ca.kl. 20.00 og påfyllflaske rett før han sovner. Han er våken i mellom ca. 20.00 og leggetid. Så sover han godt i senga si til kl. 0700-0800. Da får han frokostflaske og sovner igjen etterpå. Han sover så til ca. 10-10.30. Da våkner han og får formiddagsflaska. Han er våken til ca. kl. 12-13 og sover så til middag i 16-tida. Etter middag er han våken til i 18.00-tida før han sover en lur og våkner igjen til kveldsmatflaska.

Jeg er strålende fornøyd med å sove lenge om morgenen....og nyter det så lenge det varer...For jeg vet at ting fort kan endre seg. Har også ei lita på 5 år som kan bekrefte det...:)

Skrevet

Vi begynner kveldsstellet i 6 tiden så får hun mat og sovner til rundt 19.00.

Så våkner hun mellom 01-02 og får pupp,så sover hun til rundt 07.00.

Etter hun har fått mat om morgen,legger hun seg å sover igjen,så jeg kan sove til ca.9.00=)

Skrevet

sovner rundt 20:00 på kvelden, våkner alt mellom halv 3 og 5 for flaske, og så står vi opp mellom 7 og 8...

Skrevet

småtten begynte å legge seg rundt 18.30- 19.00 da han var ca 3 mnd. var stuptrøtt da, så greit for oss det=) da spiste han en gang om nattan før han våkna i 7-8 tida. på dagen sov han ikke veldig mye på den tiden. kanskje 2 timer tilsammen.

nå er han 6 mnd, legger seg fortsatt før 19 og sover nattan gjennom til mellom 06 og 08=) på dagtid sover han:

- 2 timer etter han har våkna "første gang" (sover fra et sted mellom 08 og 10 som regel, sover da 1,5 - 2 timer)

- 2-3 timer etter forrige duppen, mellom 1-2 timer

- kanskje en 30 min et sted mellom 15 og 16.30

så han sover ca 11-12 timer om nattan og rundt 3-4 timer på dagen..

Skrevet

Lillemann her har selv laget rutinene, og synes de fungerer veldig godt. Han hadde ca 14 dager med stadig dårligere søvn, men alt ble bedre nå da han begynte med grøt. Er veldig sengeklar kl 18:30. Kan da sove uten mat til kl 06:00. Får så pupp, og sover til ca 8-9. Sover mindre på dagen enn før, men kan fort ta en lang dupp på 3 timer på dagtid. Rutinene varierer litt, spørs hva vi finner på, om vi er borte på besøk eller hjemme. Synes uansett han er veldig flink, storebroren sov ikke over før han var 5 år:)

Er forresten 3,5 mnd.

Skrevet

Funka det med grøt altså ? Hvor mye spiser han da, når han er 3,5 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...