Gå til innhold

Modningsakupunktur - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desperat, sliten, uten søvn og har halsbrann på nettene...... Uke 39, termin 9. juli. Har snill mann og til tider en umulig gutt på 4 år rundt meg:-) (eller er det bare meg som er umulig - he, he?!).

Er så desperat etter å få ut denne babyen at jeg i går tok det steget og prøvde modningsakupunktur. MEN virker det?!!! Jordmor tok en gyn. undersøkelse, åpnet livmoren 2 cm. Au! Skulle gjøre det klart for at jeg kunne føde før. Ikke kan jeg fordra nåler heller. Bare tok meg skikkelig sammen og pustet. Vil jo så gjerne at noe skal skje nå....fort!!!

Er det noen ute der som har erfaring og vet om dette virker? Hvis det ikke skjedde noe i løpet av helgen, så skulle jeg komme tilbake for ny runde til uka. Vet liksom ikke helt....... Fikk sove skikkelig godt i natt:-) Det var i hvertfall deilig til en forandring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Samme her. Fått nåler for 3 gang, og fremdeles ingenting.... Det virker ikke som at 3 tassen vil ut..... Fikk de to forrige 5 og 13 dager før termin (tok (og tar denne gang også) bringebærbladkapsler, men fikk ikke akupunktur), så jeg har jo hele tiden tenkt at det er jo TYPISK hvis jeg skal gå leeenge over denne gang...... Fikk beskjed om at de kunne prøve å sette en 4 gang også, hvis de trodde at nålene hadde god effekt, men det virker ikke som at dette er det som skal til for meg. Alt er liksom klart, det er bare siste bøygen som ikke vil gå seg til:) Kjenner at jeg begynner å bli ganske så frustrert, har termin om 3 dager, og det virker som dette skal ta laaaang tid. Fikk stor baby sist, og kjenner litt skrekk med dette lille vesenet som ligger inni meg nå og bare suuuuuger til seg næring og blir større og større.... gulp

Men vet om de som har født under et døgn etter modningsakupunktur, og de som likevel måtte settes kunstig i gang. Du får bare prøve å slappe av så godt du kan, tenk positivt hvis du klarer. Satser på at nålene gjør godt for selve fødselsforløpet mitt, selv om de ikke har klart å sette ting i gang, og det skal de ikke klare heller hvis kroppen ikke vil sa jordmoren min.

Kjente også at jeg har vært sykt trøtt etter hver akupunktur, så kanskje kroppen min prøver å si at jeg må slappe av og ikke kave sånn med å få i gang denne fødselen, men jeg gruer meg og vil bare ha det overstått nå......

tvi tvi, skal x fingrene for oss begge

Skrevet

Hei

Jeg skal inn i min 3. uke med modningsakupunktur nå på mandag, er da i uke 39. Da jeg så innlegget ditt måtte jeg bare dele min erfaring (jeg har ikke født enda).

Akupunktøren presiserte for meg at akupunkturen ikke setter igang fødselen, men hjelper på modningsprosessen og under fødsel som du sikkert fikk informasjon om. Jeg har vært skeptisk til dette, men ble til slutt overtalt av venninner til å prøve - etter gode erfaringer fra de. Det som overrasker meg mest og som jeg ønsker å dele er at jeg presiserte mangelen på søvn og halsbrann når jeg kom første gangen i uke 37. Jeg var helt utslitt og "desperat" så jeg tenkte som deg - det er verdt et forsøk for å bli ferdig med dette svangerskapet. Akupunktøren sa at hun ville sette nåler spesielt for å bedre søvn samt halsbrann. Jeg må bare si at det har fungert så UTROLIG bra! Jeg har så og si ikke hatt halsbrann siden uke 37. Før jeg begynte sov jeg maks 4 timer om natta, nå sover jeg 6-8 (selvfølgelig oppe å tisser, men sovner igjen). Jeg føler meg som et nytt menneske mentalt sett, rett og slett fordi jeg er mer opplagt. Blir helt utslitt de dagene jeg har hatt "time", men det er så verdt det. Nå er jeg uke 39 imorgen og føler ihvertfall at kroppen får litt hvile. Jeg er ikke lenger like "desperat" på få den lille ut, har rett og slett slått meg mer til ro med å gå til termin. Men det er ene og alene fordi jeg har det mye bedre nå enn hva jeg hadde.

Jeg vet jo ikke om jeg føder til termin, men jeg anbefaler deg akupunkturen i beste fall for søvn slik at du er mest mulig uthvilt og for å få vekk den vonde halsbrannen. Jeg kjenner murringer og kynnere godt etter behandlingene, så jeg er ikke i tvil om at ting skjer i kroppen når det gjelder modning også.

Ønsker deg lykke hva du enn bestemmer deg for, unner alle den "a-ha" opplevelsen jeg fikk med akupunktur - som i utgangspunktet var meget skeptisk!

Skrevet

Hei igjen!

Takk for nyttige tips og erfaring fra begge to. I natt sov jeg ikke igjen og halsbrannen er helt forferdelig! Jeg plages enormt med "kriblinger" i bena også. Det kiler og kiler over lengre tid. Heldigvis så masserer mannen min meg hver kveld. Han er gull å ha!

Jeg må bare slappe av og ta disse dagene til hjelp. Slimproppen gikk i går. Håper allikevel at nurket kan komme ut før. Dagene varierer når søvnmønsteret er så ustabilt, og JA - det var helt nydelig å kunne sove en natt (kun opp og tisse) etter behandling. Jeg får vurdere å ta mer akupunktur kun for søvnen sin del. Er vel verdt det!? Men jeg kan ikke fordra nåler.......grrrrr.

Lykke til til dere!

Skrevet

Ikke glad i de nålene jeg heller, og de gjør vondere for hver gang for hun stikker på samme sted. Anklene mine er helt blå, skikkelig lekre! Men jeg gjør det for søvnen sin skyld - rett og slett. Hverdagen er så mye enklere å takle når jeg er litt uthvilt.

Pussig at slimproppen din gikk igår, min også og vi har termin samme dag! :) Jeg ble litt paff når det skjedde, litt samme følelsen som når jeg testet positivt på graviditetstesten i høst. Men det var ikke blodig eller noe for min del, så kanskje ikke hele kom på en gang. Hadde vonde kynnere noen timer etterpå, men idag er det helt stille i magen...

Er vel lenge igjen...

Lykke til til deg også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...