Gå til innhold

Fra barnimagen til dinbaby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overgangen fra barnimagen til dinbaby var et sjokk for meg. Jeg hadde det rett trivelig på barnimagen, og følte at folk flest der inne var mennesker jeg kunne trives med i det virkelige liv. Her inne derimot, her er folk jeg unngår ute i virkeligheten. Man må virkelig være hardhudet for å be om enkle råd, eller dele erfaringer for her er så mye drittslenging og mobbing at man nesten skulle tro her var ansatt folk til å plage andre. (Nå får jeg vel beskjed om at jeg skulle hatt et ekstra komma i forrige setning, nettopp derfor lar jeg være å skrive det, så den selutnevnte norsk-perfeksjonisten kan få påpeke feilen. Jeg ser de mange skrivefeilene jeg også, men jeg synes det er vanlig høflighet og la slikt forbigå her inne, da dette ikke er en norskstil, og man sjelden vet hva som kanskje ligger bak skrivefeilene.

Jeg bør vel kanskje tilføye at det var en tørr vits, så ikke noen anklager meg for mobbing av vedkommende som retter på skrivefeilene til andre?).

Jeg har skrevet inn minimalt her på dinbaby, for jeg vet at det alltid kommer en eller annen dritt-kommentar (og da snakker jeg ikke om en uenighet). Jeg er bare en helt vanlig mamma, og mine hormoner kjører fortsatt karusell, så jeg er ikke hardhudet nok til å orke og bli mobbet på et nettforum som er så langt fra min virkelighet.

Et av mine ønsker er at moderatorene her inne kunne "bannet" ip-adressene til de verste mobberne, slik at vi som følger kardemomme-loven kan få det like trivelig som da barnet var i magen....

(Nå forventer jeg nesten en kommentar om at det er mobbing å utestenge folk..bla bla...)

For å beskytte mitt eget nick signerer jeg som anonym...mvh lille pinglete meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er faktisk sjokka over hvor ille mange av svarene kan være her inne, så hvis jeg absolutt må spørre om en ting, så gjør jeg det på anonym forum, for jeg synes det er helt forferdelig å få slike svar som enkelte får bare av å spørre om en ting de lurer på.

Så jeg er faktisk ikke inne her så mye, opplevde heller ikke slike ting på barnimagen, så kanskje vi skal gå der inne å vanke heller ;D

Hvis noen er livredde for å ha spist salami, så må de jammen få være det uten å bi kjefta opp for å være hysterisk. Jeg var også redd for det bare så det er sagt.. velldig kjipt... jeg mener selvsagt veldig, med bare en L :P

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Sånn føler mange det.. Det går over når du blir superbitch selv ;-)

Skrevet

Du finner mange fra bim på anonymforum og ellers på dib, men kanskje folk oppfører seg annerledes når de har fått ut babyen?

Skrevet

Vi er mange koselige damer på dib også, og nå kategoriserte jeg meg nettopp som en av dem=)

Hardhudet blir du etterhvert, og selv om jeg hater konfrontasjoner i real life ler jeg faktisk av de som svarer meg frekt.

Da jeg gikk gravid andre gang gadd jeg ikke være på bim engang, ble alt for pusete og kjedelig for meg.

Men har lagt merke til at det er plenty superbitcher der inne også, så alt er vel ikke bare rosenrødt der inne heller?

Skrevet

Jeg følte akkurat det samme som deg når jeg kom hit i januar.. Nå har jeg blitt såpass hardhudet selv at det går så fint. Når du lærer deg at du vet best for ditt barn uansett hva kaklehønene her inne måtte mene, så går det seg til..

Skrevet

Kanskje ikke superbitcher, men du har den typen som aaaalltid vet best. Og sier de gjør alt av kjærlighet til barnet sitt. Så vi som faktisk er så syke i hodet at vi våger å spise softis feks, vi elsker ikke de ufødte barna våre like høyt som bedreviterne.

Skrevet

Jeg er ikke helt "fersk" her inne, som det kan virke som. Jeg kom hit selv i januar som deg litt over (og var her litt i smug før baby ble født). Noen ganger får jeg vondt inni hjerterota av noen av de stygge tilbakemeldingene her inne, og mine få egne innlegg tør jeg knapt å åpne fordi jeg er sart for mobbing eller at noen skal avfeie mine opplevelser som "tulletråd". (Jeg teller til 10 før jeg åpner innlegg, for å samle mot...hvor tåpelig virker ikke det?)

Jeg tror ikke jeg tør åpne denne tråden mer, da jeg regner med den snart fylles av spydigheter som så altfor ofte her inne. Takk til dere som svarte, dere må ha en fin kveld videre! :)

(og nei, jeg er ikke redd for andre meninger, det er mobbin og usakelig drittslenging jeg vil unngå)

klem HI

Skrevet

hei HI.. jeg føler det samme som deg... Føler at alt som jeg skriver, er teit, dumt, eller latterlig.. At noen andre gjør meg teit.

Derfor er jeg veldig glad i anonymknappen :(

Jeg er en helt seriøs jente, som svarer med bare postitiv, har jeg ikke noe bra og si så lar jeg være for og ikke såre. (man vet jo aldri om folk tar lett på ting eller om de er i hormonfaren enda). Hadde alle vært sånn så hadde det virkelig vært Kardemommeby her. (Kranglesiden kan være krangle).

Kanskje vi jenter skal lage en tråd for Kardemomme-bim?

Klem fra den superdumme feiga :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...