Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Vi drar avgårde om 1 uke til herlige Kroatia :-) Gleder jeg meg? neeeeida ikke i det hele tatt hehe Noen som har gode tips til hva som er lurt å handle inn og ta med? Det er ganske varmt der nede, ca 30 - 35 grader om dagen. Har kjøpt inn god solkrem, soldress, parasoll til vogna osv, men alle tips mottas med stor takk. Og hva bør man ha med i reiseapoteket når man drar med små barn?
Endelig ny spire i magen Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Tja... vi har nå vært ute å reist, men gode råd,,,hmmmm Ta med temp.måler og paracet., Antibact flytende på flaske er kjekt... Vil også anbefale og ta med zonksalve eller inotynol ( magen kan li litt kls og føre til litt sår rompe) Jeg kjøpte sånne "brillebukser" som Benedicte badet i på Bogerud, de var veldig kjekke. Den holdt på bæsjen også hi hi( ikke så dyre, så vi kunne fint forlate de Thailand) .Hun hadde jo vanlig badebukse også, men brukte vi faktisk ikke. Vi kjøpte en fin solcaps som hørete til soldrakta, som B brukte hver dag. Kommer ikke på mer nå...men bare send meg meld hvis du lurer på noe, så kasnkje jeg kan hjelpe deg.
tina_mor Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Heisann Høres deilig ut....dere må ha riktig god tur og kose dere masse Noe tips på veien: Engangsservietter/våtservietter til store og små Bleier Mat på glass (mye sukker i de i utlandet til de minste) Biotex Solhatt , solbriller, caps (selges med lang i nakken på apoteket), så sllipper man solbrenthet der...fort gjort uff Aftersun og aloevera krem Smokk til flyturen. Hjelper og utligne trykket evt Babyseng?? finnes det på hotellet? noen vet jeg har med seg egen...... Baderinger? Til reiseapoteket:: nesedråper saltvann i engangsbeh. Plaster Sårrensemiddel Kompresser/Bomullspad MYGGMIDDEL hehe febernedsettende tabletter hmmm ...sikkert noe mere , men var litt i farten her Tinamor
Millapril Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Heldige dere som skal ut på tur! Håper dere får en super ferie med masse sol og varme og tid sammen! Tips fra oss: - Badebleier! Disse var helt supre og på vårt hotell også pålagt ved bading i bassenget. Holder godt på avføring og blir ikke søkkvåte. Kjøpte Libero sine. - Bestikk til vesla. Vi tok med et "reisesett" så vi alltid hadde skjeer/gafler med oss på restaurant. Ikke alle steder har barnevennlig bestikk. -Helseteppe til skjerming av vogn, eller som teppe på kvelden. Ikke for varmt og tett. - "Nye" utoppdagede leker til flyturen, for distraksjon. - Neglesaks! Neglene vokste utrolig fort i varmen, vi klippet dobbelt så ofte som hjemme tror jeg... - Eurax el lign til evnt insektsbitt. Vi fikk ikke behov for dette heldigvis - Sårrens/plaster ol har du sikkert tenkt på. - "Bleieposer" til skifting på evnt strand/restaurant. Greit å kunne legge stinkende bleier i noe som fjerner lukten litt i varmen...hehe Ellers så virker det som du har tenkt på det meste mtp soldress ol. Vår erfaring er at vi fikk tak i alt vi evnt måtte mangle. Barnematutvalget var vel så bra som her hjemme og vi fant alle kjente slagere fra Nestlé. Slet litt med å finne riktig grøt, men det er uansett ikke favorittmaten her i huset. Ha en super ferie! Ta masse bilder og kos dere masse! Vi gleder oss til å høre hvordan dere har hatt det!
heiamagen Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Hei du, så heldige dere er da! Vi har reist litt, har jo noen tips: -Ta med egen dyne, og ta den med inn på flyet. God å ha i fanget når minsten skal sove. Og så kan det være ganske kjølig inne på flyet, et teppe til å ha over er også lurt. - Når de er så store som våre drikker de jo vanlig melk, men det er ikke så lett å ha tilgang til frisk melk bestandig. Vi tok med en del erstatning og det gikk faktisk ned. Supert på flyet feks...og blir de syke eller får dårlig matlyst funker det veldig fint for å få i de litt næring. - Sack'n Seat, supert og tar liten plass. Tror de har det på Barnas Hus? - Bæresele av ett eller annet slag. - Supertynn lue til flyet, sist vi fløy gikk det ikke an å sku av viften over oss og den blåste ganske kraftig, kjedelig om de får ørebetennelse God tur!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Vi skal jo også på vår første store tur litt senere i sommer, så jeg leser iherdig og tar notater. Vi tar med Ergoselen, tror det kan være greit å ha henne på ryggen på flyplasser etc. Vi har bestilt vogn på hotellet da, så da må vi klare oss uten på flyplassen. Tror nok det går bra.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Hmm, ja mange gode tips her ja. Men siden vi bare skal til København og Sørlandet tror jeg vi får tak i det meste, he he.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 tusen takk for supre tips jenter! Var innom på apoteket i går og må si jeg følte meg som ei skikkelig hønemor med alt det jeg skulle ha der hehe men bedre å ha med litt for mye enn for lite iallefall!! Supert tips å ta med bæreselen! Har ikke tenkt så mye på den siden det er så lenge siden den var aktuell her hjemme men på tur er den jo igrunn genial! Og dersom vi f.eks må ta taxi til flyplassen uten barnesete så kan jeg jo sette henne i bæreselen og så ha på bilbelte på meg (mellom bæreselen og meg), da er hun iallefall litt mer sikret enn om jeg bare har henne på fanget. Bedre enn ingenting vil jeg tro....?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2008 Noen som har sett tynne sommerluer som man kan ha på flyet? De jeg har sett er enten hatter eller tykkere luer....av de tynne har jeg ikke funnet stor nok størrelse... Og dyna skal også helt klart være med. Sack`n Seat er helt genial, den har vi med i vogna overalt :-)
Endelig ny spire i magen Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 Vi brukte ergo selen vår hele tiden når vi kjørte taxi i thailand. Der finnes det jo ikke barnestoler i taxi. ( vet ikke hvor sikkert det er, men det føles ihvertall tryggere for oss) Fungerte fint det. ellers var det veldig godt å ha den på flyplasser ol. Vi hadde også med oss bærbær dvd spiller som var veldig mye i bruk. Var deilig å ha den på fly ( men det var lang reise på 13 timer da) Ellers brukte vi den mye når vi skulle "slappe" av eller gjøre oss klare til å gåut. Vi satte den på et bord foran senga hennes. Da storkoste hun seg. Men nå skal det sieres at snuppa er veldig glad i slappe av og se på tv da........
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Vi brukte aldri soldressen på lilleM en eneste gang.. Han ble så klam og svett i den at han sutret mer enn han koste seg. Så vi brukte svømmebleie (greit i basseng) og på stranden bare badebukse. Vi hadde et fint halv-telt som blir en fin vind/ solbeskyttelse til ham. Sanden hadde en tendens til å bli varm og det var vondt å krabbe på, så et lett pledd/underlag til å sitte å leke er bra. Det meste ellers er nevnt her. Kan forøvrig si at det mest geniale vi har kjøpt til en aktiv liten mine er gå-seler! Uunnværlig på stooore flyplasser når du har med en aktiv villstyring! Det er ikke alltid bæresele er så morro å sitte i når man har lært og gå og man venter 2 timer på flyet sitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå