mamarama og lille banan Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 lukt, farge, konsistens, mengde og hvor lang tid før dere gjorde noe med det? hvordan oppdaget dere det, hva ble gjort og hvordan gikk det? mange spørsmål her nå, men jeg lurer på om jeg enten har vannaktig utflod (i tillegg til "vanlig" som har økt nå) eller om dette er noe å bekymre seg for. skal til jm på mandag, og kommer uansett til å nevne det for henne.
UnaH Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Jeg lekket fostervann med min forrige 5 uker før termin. Jeg tok kontakt med sykehuset med en gang, og ble bedt om å komme inn for å kontrollere at det virkelig var fostervann. Dro samme dag. Når fostervann lekker er det policy at de setter igang fødsel innen et døgn pga infeksjonsfare. Noen sykehus har policy på tre døgn. Hvis du er i 2.trimester vet jeg ikke om det er samme policy. Jeg ville i allefall tatt kontakt med sykehuset for å være på den sikre siden. Det skader ikke. Husker ikke helt hvordan det så ut, men synes å erindre at det var litt slimete, og med litt blodrester (hvis du ønsker detaljer....).
mamarama og lille banan Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 ikke noe blod i hele tatt her i hvertfall. det er mer som vann, klart og ikke slimete. kommer ikke så mye heller, så jeg venter til mandag, tror jeg jeg er bare 23+3, derfor jeg er litt bekymra. men det hørtes ikke likt ut som i ditt tilfelle...
Lacey*har fått erta Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 i 2. tri setter de deg ikke igang! Da skal det være lite håp igjen i så fall. Jeg begynte å lekke i uke 18, er nå i uke 25. Jeg har hatt streng sengeleie hele tiden og omtrent ikke fått bevege meg utenfor døren. Første gang det skjedde med meg va dagen etter en fostervannsprøve. Jeg lå i sengen, og plutselig fosset det ut. Uansett så ville jeg anbefale deg å ta på deg et bind, ringe føden og så får du komme dit på en sjekk! Med meg går det foreløpig bra, men jeg ligger døgnet rundt omtrent.
Nagilimia Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Hvis man ser på den jordmor serien på NRK, får man følge ei mistet fostervann før uke 20 (husker ikke nøyaktig). Hun la på sykehuset i mange uker i ei seng uten å kunne reise seg. Hun inntok skikkelig rugestilling som jeg kaller det. Hun fødte i uke 26 eller noe tror jeg, og det gikk bra med lille babysen og henne, men jeg tror dette gjelder hvis man mister alt fostervannet. (Man kan foresten se serien på nrk.no) Jeg tror, uten å vite at det er utflod. Jeg har hatt slik utflod som er som vann. Jeg hadde sjekket det før mandag hvis det fortsetter, men hvis det ikke kommer noe i morgen hadde jeg tatt det helt med ro
Lacey*har fått erta Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Hun mistet alt fostervannet i uke 15 og fødte i uke 28:)
Mama B Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 ekle detaljer, men: utflod blir hvitt når det stivner i trusa, fostervann vises ikke når det tørker. Ta på deg svart truse hvis du er i tvil.
SannaMor Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Vil bare sende litt sympati til Lacey... shitt, det hørtes tøft ut!! Ønsker deg masse lykke til!! Håper ikke det er dette som har rammet trådstarter også...
Lacey*har fått erta Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Åj! Det var koselig! Tusen takk SannaSue!)
mamarama og lille banan Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2008 hmm, får ta på en svart truse da har jo hatt det sånn i et par uker kanskje, uten at det har vært snakk om store mengder. men er jo ikke greit å gå og bekymre seg heller. er forresten mer når jeg er fysisk aktiv, men det har kanskje ikke noe å si?
Nina_J Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Vannet mitt gikk i uke 19 sist. Da kom det mye klart vann uten lukt på en gang, men ikke alt...vi oppsøkte med en gang sykehuset, fikk komme på ul, men alt så fint ut sa de, merkelig nok, men der var mye fostervann, det så vi alle. Ble sendt hjem igjen med beskjed om urinlekkasje, men jeg lakk hver dag, litt lyserosa vann. Måtte bruke truseinnlegg. Det luktet ingenting, var helt rennende. Jeg oppsøkte legen min da det ikke ga seg, og han undersøkte meg, men sa det samme som sykehuset. Det var ikke fostervann, men sårvæske fra en polypp mente han, for jeg hadde ingen åpning, og han kunne ikke se noe komme ut derfra. En uke etter begynte jeg å blø, og drog rett på sykehuset. Da var det tomt for vann, men gutten var fortsatt i live. Han døde og kom ut av seg selv etter jeg hadde ligget på sykehuset en uke. Da var jeg i uke 23. Det er ikke unormalt å ha vannaktig utflod i graviditeten, men jeg ville absolutt ha fortalt jordmor om dine mistanker. Ta det på alvor, det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite
SannaMor Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Gode Gud så trist Nina_J. Fikk veldig vondt av å lese det, håper du er gravid på ny og helsa er på topp! Ja dette bör altså tas på alvor...
Nina_J Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Joda, er gravid i uke 19 nå, så dette er en nervøsuke... Men alt ser fint ut foreløpig, og skal på ordinær ul i dag Får ekstra oppfølging på sykehuset, så jeg føler jeg blir godt tatt vare på. Takk for omtanken!
mamarama og lille banan Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. juni 2008 huff, det var trist å høre Nina_J... bra at du blir tatt på alvor i dette svangerskapet, og blir passet på jeg har vært til jordmora i dag, og fortalte henne om mine bekymringer om evt fostervannslekkasje. jeg er 23+5 i dag, (23+6 i følge henne, merkelig nok.) hun mente at etter det jeg fortalte var det ikke det, men bare utflod. det var så små mengder, siden jeg ikke må bruke bind, men truseinnlegg. men hvis jeg merket at det ble mer rådet hun meg om å ta på et bind og dra på føden. alt så bra ut på kontrollen, vi fikk høre hjertelyden til gutten vår for første gang, den lå på 150, noe som var innenfor normalen. jeg kjenner jo også at han rører på seg flere ganger om dagen, så jeg ble beroliget av det hun sa. men jeg skal selvsagt ta det på alvor hvis det blir mer væske som kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå