Gjest Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 leikegrind, vippestol, teppe på golvet som den kan ligge på...er der fleire alternativ? Kor "plasserar" du ungen når du vil ha kroppen fri? Og er det noko som passar betre når ungen er i ein alder, i forhold til ein anna? Noken som vil fortelle kva dei gjor første året til ungen? Hmm...ikkje beste formuleringane her nei, men eg orkar ikkje å tenkje ut ein meir fornuftig måte å forklare på akkurat no. Set pris på svar!
Miss Foster Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Har 2 små og venter ei lita ei om 1 mnd. Har aldri hatt hverken lekegrind eller vippestol. Ungene har ligget på matte på gulvet med lekeuro og andre leker rundt seg. Har heller aldri passet ekstra på ungene når de har begynt å røre på seg da vi hittil har bodd i leilighet uten trapper. Har forresten aldri hatt stellebord heller - har bestandig skiftet ungene på gulvet (på matten).
enik<3M06&L08<3 Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 i begynnelsen har jeg teppe som jeg kan legge på gulvet, + vugge i stua, etterhvert kommer vippestolen frem, og så kommer lekegrinda etterhvert... sann gjorde jeg med forrige mann og kommer nok til og gjøre det nå å...mest gunstig osv spørs hvordan du ser det.. babyer skal jo ikke sitte så mye, derfor venter jeg litt med vippestolen.. etterhvert som ungen begynner og bevege seg syntes jeg leke grinden er god og ha, da kan du gå på do uten bekymring.. i tillegg har jeg hund, så det er litt for og skille de når jeg evt må på, lage mat osv...
stinky-monkey Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Det går helt fint å legge babyen på et teppe på gulvet den første tiden, (med mindre man vil holde babyen unna små søsken som kan skade eller plage babyen, og evt husdyr. Da passer det kanskje bedre å ha i ei leikegrind ). Vippestol anbefaler de at man bruker minst mulig, da babyen ikke får beveget seg skikkelig i den, og får ikke strekt ut ryggen skikkelig. Men greit å ha en vippestol til å ha de i da man skal begynne så vidt med fast føde som grøt og lignende (hvis de er bare rundt et halvt år kan de kanskje ikke sitte oppreist i en barnestol enda). Jeg har brukt å legge de på gulvet mye. Med minstejenta hadde vi leikegrind som jeg la henne i for det meste, for å holde henne unna broren som ville "leke" med henne :-)
Makko med to små gutter Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Vi har hund, og skal derfor ha ungen i lekegrind... Arver en lekegrind som kan "heises" opp fra gulvet slik at han kommer opp fra alle hundehårene også (JA jeg kommer til å moppe gulvet hver dag, men det er likevel mye hundehår).
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Vi brukte veldig mye vippestol de første 3-4 mnd. Etter det syntes han det var mer interessant å se på lekegrinda f.eks, og da lot vi han ofte ligge på teppe på gulvet under den. Satt stort sett sammen med han da men. Ellers lå han mellom oss på sofaen oppå et godt teppe f.eks. Har aldri hatt lekegrind. Men vippestol anbefales absolutt!! Jeg hadde ikke klart meg uten tror jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå