Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Heisann.. ) Testet positivt idag tidlig med CB digital, de lyver vel ikke? Det kom tydelig frem GRAVID har egentlig ikm imorgen, men håper nå selvfølgelig at den ikke kommer.. men med en gang jeg så at testen var positiv... Når skal jeg kontakte legen, skal jeg vente en stund eller skal jeg ringe dit på mandag? Kan jeg fortsette med alt som før, røyker ikke, og vet selvfølgelig at jeg ikke skal drikke alkohol.. ) Vi driver og pusser opp et helt hus (håper vi er ferdige til jul) kan jeg male, bære tungt, være inne i en støvsky når vi river veggene, eller bør jeg da være ute.. og eventuelt også male ut i frisk luft.. Skal også ta en ny test imorgen tidlig for å sjekke for sikkerhetskyld.. ) Men føler meg nokså gravid.. hehe..
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Hei.. Velkommen.. Og gratulere så mye.. Du trenger ikke kontakte lege med en gang, men gjør som du føler for. Første kontroll er som regel en gang mellom 10. og 14. uke... Men forskjell fra sted til sted.. Det er enkelte matvarer du bør skygge unna, som feks spekemat, og muggoster. Dette finner du ut om på nettet.. Vi skal helst unngå for mye malingslukt, spes de 3 første mnd (tror jeg) Er da alt skjer med tanke på utvikling med babyen. Du bør også unngå tunge løft.. Er veldig ubehagelig.. Men ellers kan du fortsette som før. Bare ta hensyn til de signaler som kroppen sender.. Om litt vil du antagelig føle deg sliten hele tida og da er det viktig å hvile så ofte du kan.. Dersom du ringer lege/ jordmor har de bøker og brosjyrer der det aller viktigste står.. Dette er gratis til alle gravide.. Der kan du også følge utviklingen til barnet uke for uke..
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Jeg også har testet positivt i dag Også venninna mi, på samme dag :-) CB tester.. Ikke nødvendig å ringe legen enda, forrige gang ventet jeg til jeg var rundt 8-9 uker på vei. denne gang venter jeg sikkert lenger. Litt mer tålmodig nå. Ikke hørt om feil på de testene før... Lykketil :-)
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2008 8-9 uker?! oi.. så lenge tror jeg ikke jeg greier å vente nei.. heh.. syns det er greit å kunne få en legetime å få sjekket det der for å være sikker jeg da, hva gjør de forresten på den første timen der..?! blodprøve, gu, måler blodtrykk osv osv.. Mange som testet positivt idag da.. hvordan kan jeg regne ut hvor langt jeg er på vei da?! noen som vet...?
Stolt hønemor Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Fyll inn på denne du så får du vite hvor langt du er påvei og hvordan bebissen utvikler seg utover i svangerskapet:) har lagt inn dette på kalenderen på tlf minjeg så jeg får følge med på hva som skjer inni der:) er veldig koselig:) lykke til:)
Stolt hønemor Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 hehe glemte å legge ved linken : http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx?day=28&month=6&year=2008&cyclus=28&f=t
♥ Notie♥ Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jeg testet positivt forrige lørdag (og søndag og mandag.. også med CB digital, så har hatt en uke på meg til å fordøye gladnyhetene nå. Jeg ringte legen med en gang jeg, er ikke så dreven på dette, men fikk ikke time før 21. juli, da er jeg drøyt åtte uker på vei. Så spennende dette er!!
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2008 Okay, da må jeg kanskje belage meg på å måtte vente en stund med legetime da.. jaja.. så lenge jeg vet det er det egentlig ok for min del.. ) gleder meg skikkelig til å teste imorgen tidlig også hehe,.. kommer til å bli kjempeskuffa om den da ikke viser gravid.. var inne på denne linken som ligger lengre oppe på denne siden, og den viste at hvis jeg er gravid er jeg 3 uker og 5 dager idag hehe.. såååå koselig
pia81 Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Hei! Må innom og hilse på jeg også! Tok min cb test i går samt en i dag og begge viser at jeg er gravid!!! klarer nesten ikke å tro at det er sant, men er utrolig glad! dette er helt nytt for meg og derfor utrolig kjekt å kunne delta i dette forumet! ønsker det masse lykke til med din graviditet!
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2008 Jeg testet også idag tidlig for å være litt mer sikker liksom.. og den viste også gravid.. men greier liksom ikke helt å samle tankene føler jeg.. så mange spørsmål rundt dette.. og er vi virkelig klar for dette? Men håper jeg får litt flere svar etter første legetime, men siden det er ferietid der også kan vel kanskje dette ta litt tid.. men men..
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2008 Jeg fikk legetime onsdag jeg men hva gjør man på første timen slik? Er det noe spesielt jeg må huske på, gjøre, ikke gjøre, spørre om osv..? Jeg lurer egentlig bare på når er termin, hehe.. resten føler jeg jeg har lest meg frem til her inne..
Bic&Bac Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Ta med en urinprøve på kontrollen Har du noe spm, kan det være lurt å notere de ned på en lapp - ellers glemmer du de fort innen du er hos legen
Gojenta86 *endelig kom jenta* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk ) Det må jeg prøve å gjøre, men vet liksom ikke hva jeg lurer på enda.. er liksom bare et par dager siden vi fikk vite dette.. så tankene må komme litt mer nedpå jorden først tror jeg.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå