Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Jeg fatter ikke at folk gir små små barn pommes frites!!! Det er IKKE bra i det hele tatt jo! Det er så innmari dobbeltmoral på folk her inne at jeg ikke har ord. Ungene skal ikke få sukker, salt, ha helseteppe foran vogna, sitte før de kan løpe, osv osv. Men en stor porsjon pommes frites? Ja DET er sunt og det må da alle få lov til. Nå snakker jeg om barn under 2 år her altså. Helt utrolig! det finnes faktisk andre alternativer som er mye bedre for de små.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Gutten min elsker pommes frites:-) Han blir strax 2år.. Men han får det ikke hver dag, kanskje 1-2 ganger i mnd
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Hvis det er meg du sikter til, så var det to-tre stykker, ikkje ein stor porsjon
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Nei, sikter absolutt ikke til noen spesielt egentlig. Bare generelt de som gir små barn pommes frites. Personlig så bestiller jeg ikke mat ute som lillejenta ikke kan smake på. Så da blir det heller ikke retter med pommes frites på meg så lenge hun er med. Hun er nå snart 16 mnd og har enda ikke smakt så mye som en bitteliten bit pommesfrites, og jeg håper det blir lenge til enda. Og jeg må si at jeg er langt fra en hysterisk hønemamma, men akkurat pommesfrites og små barn skjønner jeg ikke vitsen i.
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Ok, bare litt snev av paranoia her, altså. Jeg skrev et innlegg tidligere i dag om at jeg hadde gitt babyen min pommes frites på IKEA, og at jeg forventet innlegg på dib med fordømmelse...... Mine babyer får smake på alt (unntatt alkohol, meget sterk mat og honning), men det de ikke har så godt av, eks salt, får de kun små smaksprøver. For meg er det kjempeviktig at barna liker alle typer mat, og derfor gir jeg dem varierte smaksopplevelser. Når det er sagt, er vel pommes og annen junk lett å lære å like...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Jenta mi spiser absolutt alt som hun får tilbydt. Elsker alle slags grønnsaker, og koser seg faktisk skikkelig om hun får grønnsaker eller frukt. Jeg lar henne smake på alt mulig så lenge hun viser interesse for det, derfor kjøper jeg ikke pommesfrites når hun er med. Hun vil jo gjerne smake på det vi spiser. Men det har hendt at jeg f.eks har spist is foran henne, og dersom hun da ikke viser interesse, ja så tilbyr jeg det heller ikke. Men om hun viser at hun ønsker å smake, ja da får hun smake litt. Enig med deg i at det er viktig å smake på mye forskjellig, men akkurat pommesfrites synes jeg man kan klare å styre unna. Dersom vi er sammen med andre som spiser pommesfrites, så passer jeg på å bestille noe til henne som jeg vet at hun elsker, da blir hun opptatt av sin egen mat og ikke de andres.
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jeg er ikke så redd for at barna skal bli junk-junkies, sønnen min på ni liker ikke pommes frites engang. Jeg tror at barn som stort sett får sunn og god mat vil like slik mat best. Det er jo ikke akkurat slik at man er på kjøret om man har smakt is eller pommes frites.... Men eldstemann ble nok, når jeg tenker etter, introdusert for tøysemat litt senere enn den yngste.
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Hvem er det forresten som har sagt at "en stor porsjon pommes frites? Ja DET er sunt og ..." Har du lest det her inne, eller kommer det fra ditt eget hode?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 ikke vær for streng med hva de kan få og ikke... la alt være naturlig.. men normalt... har fått eb sønn som velger frukt og grønnsaker fremfor godteri... fisk og poteter fremfor pølse og p.f. har aldri styrt maten hans.. men latt han smake så lenge vi hadde det fremme... (styrer meg selv da...) barn blir fristet av det de ser... varier og la alt være naturlig... (ikke alt er naturlig hos voksne hver dag, og da blir det ikke dette på barn heller...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå