niania Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Er det noe i dette? Eller hva sier dere som har vært på ultralyd? Jeg er kvalm enda og er i uke 16. Alle tror det er en jente.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Det sies jo at man er mer kvalm med jenter...mens jeg har to jenter fra før som jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt med...nå kommer gutten og har vært dårlig siden før ikm og testen slo ut...er det ennå, uke 21... Så sikker er man aldri hvertfall;)
Gjest elissa2 Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 dette tror jeg er mer tilfeldig.....jeg har 2 gutter fra før av.....med eldste gutten var jeg ikke kvalm eller dårlig i hele tatt, menst med nr 2 spydde jeg til uke 17 ca, og var generelt kvalm og dårlig hele svangerskapet. denne gangen her,har jeg heller ikke vært dårlig en eneste dag,men vet ikke om det blir gutt eller jente,så det blir spennende å se:)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har to jenter og to gutter. Har vært mest kvalm med jentene og minst med guttene. Med denne har jeg vært sykt dårlig (med kvalme og oppkast fra uke 6-14), men vi har ikke villet vite kjønn på UL....usj og æsj for en tid.. ( Det blir vel en jente. Har fått jente, gutt, jente, gutt fra før..
surinius Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Jeg var mest kvalm mitt første svangerskap. Kastet opp hver dag, flere ganger om dagrn til jeg var i 6 mnd. Denne gangen ga det seg i 4 mnd, og vi venter en jente.
Alexandra08 Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Jeg va veldigt kvalmen, spydde hver dag, de første 4mnd, å venter en gutt
Fuglehjertet Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har hørt at når man bærer på motsatt kjønn enn seg selv - altså gutt, blir man mer kvalm fordi det er mer "ukjent" for kroppen. Men søstra mi har gutt - jente og var kjempekvalm med janta, og fin med gutten. Jeg har gutt fra før og var kvalm i 1. trimester, var like kvalm med nummer 2, og jeg vet ikke hva jeg får denne gang.
Cillepille Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Var veldig kvalm med jenta mi og ikke i det hele tatt med gutten, har vært forferdelig kvalm denne gangen, så er spent på hva jeg venter:-))
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Jeg var kvalm mer av døgnet og i flere uker med jenta enn gutten.
siddismamma Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 I følge Gro Nylanders bok, "Mamma for første gang", så er det større sannsynlighet for jente blant de som er veldig kvalme gjennomsvangeskapet. Blant de som ble innlagt på sykehus pga svangerskapskvalme fikk 60% jente. Mens det for gjennomsnittet fødes flere gutter enn jenter
Ina25♥med gull i magen Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Ikke vet jeg, men i magen min bor ei lita jente - og jeg har ikke vært kvalm en dag! Så for meg stemmer det hvertfall ikke;)
ChellBell - har født! Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Det er bare en ubekreftet myte. Jeg var kvalm i 2-3 uker med sønnen min og har vært helt lik med hun her også. Jeg har ikke opplevd noen forskjell på de to svangerskapene.
Girlygirl83 Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Jeg var kvalm døgnet rundt i 4 mnd og trodde jeg skulle dø. Grusomt. Men heldigvis gikk det over til slutt. Får en jente.
trollmor85 Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 jeg venter jente (mest sannsynlig). og er fremdeles kvalm innimellom (er 29 uker på vei), så kan godt hende det stemmer. Men med datteren min var jeg kvalm i kun de første tre mnd.
PrincessElisabeth Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 dette med kvalmen pleier å stemme, men for meg, som har en jente i magen og en utenfor så har det vært helt forskjellig. Jente nr 1: levde på grønne epler og vann de 3 første månedene pga kvalmen. Jente nr 2: kjent noe til kvalmen men har kunnet spise alt jeg ville, sett bort fra hvitløk. Så det varierer visst nok ikke bare fra person til person men også ifra svangerskap til svangerskap;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå