lille lysglimt Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Hei, Jeg har en nydelig liten gutt på 1 uke og har full ammet han hele tiden. Har nesten ikke sovet den siste uken så tenkte å prøve et måltid med mm på flaske i natt-så far kan ta et natteskift. Han spiser nemlig nesten hver andre time men er vanskelig å måle hvor mye han spiser da han bare har fått pupp. Noen som kan hjelpe?
Lotten Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Hei, hvis du pumper deg på morgenen, for da har du mest melk, og pumper begge bryst tomme vil jo det være maks av hva han kan ha fått til et måltid ved puppen hittil .-)
lille sprelle Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Vår erfaring er at de selv vet hvor mye de vil ha..... Spytter ut smokken, melk renner nedover haka osv når det er fullt. Viktig å passe på å rape dem flere ganger gjennom flaskemåltidet - blir ofte mere luft av det selv om man f.eks. bruker dr.browns flasker. Dersom dere er ferske flaskematere - husk at dere må slippe luft inn i flasken (dersom dere ikke bruker dr. browns) ellers så blir det for tungt å suge for knøttet. Sov godt!
N_79 Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Småtten min på 2 uker skal ha i seg 80-110 ml pr måltid om han spiser 6 måltid om dagen. Fikk i alle fall beskjed om det av jordmor. Spiser han oftere så kan jeg gå litt ned... Så en plass mellom 60-80 ml ville jeg tro småtten din trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå