Gå til innhold

Hvordan gjør dere tilvenningen til kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 11,5 mnd. og hun ammes nå bare om morgenen. Hun liker yoghurt og får det til lunsj innimellom. Liker ikke mme og vil ikke ha det. Skal jeg bare begynne med vanlig kumelk til frokost og lunsj eller gi en slurk nå og da.. ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nå brukt nesten 3 uker på overgang til kumelk.

Syns det var greit å bruke såpass lang tid og bruke opp den mme vi hadde. Han har ikke vist noen tegn til å reagere.

Første gang ga vi 20 ml, 2.dag 30 ml, 3.dag 40-50 ml osv., og ga resten av den melka han ville ha på annen flaske med mme. Lillegutt er veldig glad i melk, og liker kumelk like godt som han har likt mme. Den første uka fikk han kumelk til lunsj etter anbefaling fra hs om å gi det dagtid i begynnelsen( i tilfelle reaksjon).

Ble kanskje litt rotete dette, men slik har nå vi gjort det :o)

Lykke til!

Skrevet

Hs sa til oss at man skal ta en gradvis tilvenning og ikke bytte helt om fra en dag til neste. Så lillegutt får mme til frokost og lunsj og lettmelk til kvelds. Det har han fått i 1 mnd nå. Kunne sikkert gått over til bare lettmelk nå, men han liker nok mme bedre så han skal få kose seg med det litt til + at det inneholder så mange nyttige næringsstoffer så vi fortsetter med det litt til.

Skrevet

jeg byttet på dagen, gikk helt fint.

Skrevet

Byttet også på dagen, ingen reaksjon her, men så har ikke lillegutt reagert på noe oppigjennom.

Sikkert lurt å ta det gradvis.

Skrevet

Vi har nå begynt med noen slurker til lunsj og det virker som om hun liker det veldig godt. Litt overraska siden hun hater mme, men det er jo fint da. De trenger det jo. :)

Skrevet

Jeg lot ham smake en bitteliten slurk av glasset mitt, og han likte det godt med én gang. Noen dager senere ga jeg ham bittelitt i en tutekopp til et måltid, litt under en halv dl. Så øker jeg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...