Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 dag inn og dag ut! Morsomt med trassalder kjenner jeg...... Noen som har tips for hvordan man håndterer dette? Er så lei!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Du må nok bare lære deg å overse eller late som at du ikke hører det. For om du gir barnet masse reaksjoner på forskjellige ting du ikke liker at den sier, da vil den bare fortsette. Unger merker når foreldrene blir veldig oppmerksom på visse ord og da synes de det er gøy. Prøv heller og bare lat som ingenting, da får h*n ikke den reaksjonen og ting er ikke fullt så gøy lenger;-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Jeg gav min sønn meget klar beskjed om at det ikke er lov til å kalle NOEN dumming, og han sluttet kjapt med det. I dag er han nesten 8 og har fremdeles knapt kalt meg eller andre voksne noe som helst stygt. Jeg forklarte ham forskjellen på en dum person og en dum handling. Det er det det handler om.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Jeg er også imot ignoreringsmetoden og for konfrontering på dette punktet. Det handler ikke bare om hva som gir oppmerksomhet og ikke. Det handler om å få vite HVORFOR man ikke sier sånt. Helt enig med siste anonym, med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå