Gå til innhold

seteleie/tverrleie noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var på kontroll for å sjekke morkaken i går og da har jammen det lille frøkenen snudd seg. Har lagt lenge med hodet ned men nå ligger hun med hodet oppe til høyre og rumpen ned, men ikke helt ned i bekkenet. Merket igrunn den dagen hun snudde seg fordi det var voldsom romstering + det var litt vondt.

Er nå i uke 35 og lurer på om det er sjangs for at hun snur seg? Merker at hun ligger litt på tvers også, og det er mer bevegelser og romstering en spark. Klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger heller lenger. Jordmor sa også at det er vanlig å kjenne litt mindre liv ved seteleie, er det slik hos dere?

Har også en morkake som ligger nært "åpningen" + et tidligere keisersnitt så setefødsel er uatuellt for meg. Men er det slik at hvis babyen fortsatt ligger i sete i uke 36 da blir det planlagt snitt? Det sa jordmor til meg, men leser her inne at det kan variere?

Mange spm, håper dere kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Her ligger også snuppa i sete/tverrleie, varier litt fra uke til uke har jeg inntrykk av. Er nå 35+5, om hun fortsatt ligger slik på jordmorkontroll neste uke blir det sendt henvisning videre til sykehuset for vurdering: Måling av bekken og størrelse av baby, evt setefødsel eller dato for ks. Vurderingen vil jo da bli i min uke 37+noe. Tror det er vanlig med en slik vurdering i uke 36 el 37 ja. Om det ikke er aktuelt med setefødsel for din del så vil det vel bli en gjennomgang av operasjon og evt satt en dato i løpet av disse ukene kanskje?

Babyen her har ligget i seteleie hvertfall siden uke 25 her, da var jeg på ultralyd pga mild svangerskapsforgiftning. Regner i grunn med at hun blir liggende siden hun har ligget slik så lenge. Er spent på hvordan fødselen blir. Førstemann her i huset var nesten 4 kg, og jeg brukte over 2 timer fra første pressrie med han, så om hun er på hans størrelse regner jeg i grunn med ks. . Men kan jo være at hun er liten pga den milde svangerskapsforgiftningen jeg har gått med.

Lykke til til deg i alle fall!

Skrevet

Dyttet opp en tråd som heter: Skal på Riksen om en time, babyen sitter i seteleie! der det står endel om dette temaet:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...