Dollywood Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 er så redd for hormonene i hormonspiralen, da jeg har hatt bivirkninger med flere typer p-piller tidligere. har prøvd kobberspiral, men blødde ele tiden i 3 mnd, så fjernet den. mulig jeg ikke var tålmodig nok? har tidligere hatt kraftig mens og menssmerter, men kan alltids tåle dette fremfor bivirkninger av hormoner. hva tror dere jeg burde velge? det vrker som legen min(mannlig) tar så lett på bivirkninger av hormonell prevensjon, og han anbefaler meg hormonspiral og kimser liksom litt av at jeg frykter å legge på meg, kviser, nedstemthet, manglende sexlyst osv........
Dollywood Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 forsøker optimistisk med nok et dytt....
HopsiDeisy Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har hatt begge. Ville valgt hormon. Det blir mye blødning med kobber, ingen blødning i hele tatt med hormon. ( for mitt vedkommende! ) Har hatt 5 års pause fra mens! Det er virkelig forsvinnende lite mengde hormoner i hormonspiralen. Men virkningen er jo så forskjellig alt etter hvem som svarer deg...
Dollywood Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2008 hmmm, ja. det skal jo lix være mindre enn en av hundre som får bivirkninger av -piller, hormonspiral osv, ifølge pakningsvedleggene, men jeg synes det er så mange som hevder de ikke tåler hormonell prevensjon..... jeg sliter periodevis med dårlig hud, dårligere perioder psykisk, laber sexlyst osv, men redd jeg kommer til å laste hormonspiralen okke som for hver minste lille kvise om jeg velger denne...
Mamsen og lillegutt Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 jeg turde ikke prøve hormonspiral,for jeg hadde p-sprøyten og la på meg 10 kg og blødde i 4mnd i strekk.... Og så blir jeg så hissig av disse hormonene. er enkelte p-piller jeg ikke kan bruke pga hormonene. jeg har kobber,og har mensen til vanlig tid hver mnd. og en grunn til at jeg ikke vil ha hormonspiralen er at jeg hadde trodd jeg var gravid hver mnd pga at jeg ikke fikk mensen.....
April♥love Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har hormonspiral, og det kommer jeg til å velge når jeg må bytte også. Omtrent ingen blødning, bare tegningsblødning, som doktoren kalte det. Dvs en sjelden gang blør jeg litt, men det varer kanskje en halv dag, eller noe sånt. Ingen menssmerter. Hormonspiralen gir like lite hormon som minipillen, så det er forsvinnende lite.
Dollywood Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2008 vil jo gjerne tro på at den hormonspiralen er bra, men vet ikke om jeg tør...:-/
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Har kobber hatt det ett par måneder nå. Ikke vondt sette inn, litt mer blødninger de første månedene men blitt bedre nå. Syntes den er veldig grei =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå