Gå til innhold

Noen som har vært på Malta her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

med barn?

trenger litt tips, andres gode erfaringer osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, flott plass å reise med ungar:) Litt blanding av engelsk og landa rundt middelhavet i oppleving, engelsk og maltesisk er dei to offisielle språka, så kan du engelsk blir du forstått:)

Det er ikkje den aller billigaste plassen å reise, men billigare enn heime.

Gode bussforbindelsar, bussen går ofte, er i bra stand og er billig(ca kr 30,- for 2 voksne og 2 barn for ca 1 times tur). Taxi er heller ikkje dyrt.

Flotte strender, men dei ligg eit stykke frå Valetta(kor dei aller fleste hotell er). Det syns eg faktisk ikkje gjorde noko:) Flott strandpromenade i byen, reint, god mat.

Eg vil anbefale på det sterkaste å reise dit:)

Skrevet

ok,takk!

Kjenner du noe til andre steder på Malta, som er nærmere strand? Er det sandstrand eller steiner? Mye vind?

Skrevet

Eg huskar ikkje namna på strendene, trur den eine heiter Golden beach(gyllen sand), og den andre huskar eg ikkje no(men den har kvit sand). Det er flotte sandstrender, med skikkelig "sydensand", og dei ligger litt inne i store viker og er dermed litt "beskytta". Malta er lita, så det er max ein time med buss, 1/2- time til 3 kvarter med taxi frå Valetta. Der er ikkje strender nærare som eg veit om, men det plaga ikkje oss på nokon måte. Dei fleste hotell har basseng, og nokre har tilgang til sjøen(som der vi budde) frå bassengområdet. Eg er så tragisk på å huske namn, så eg huskar selvfølgelig ikkje hotellnamnet heller:S.

Og frå den eine stranda vi var på, kunne ein vere med på båttur til den blå lagune(Blue lagoon), flott plass:) Og så var vi innom og fekk sjå "location" for filmen "popeye":) Det syns ungane var stas:) Der er mange utflukter frå byen også.

Vind var det ikkje så mykje av:) Det som var, trengdes i heten;)

Eg vart i allefall positivt "overraska" av øya. Og syns faktisk det er rart at ikkje fleire reiser dit på ferie:) Eg har berre positive minner, det var ein av dei betre turane våre:)

Skrevet

Gløymte å seie at der er ikkje særlig bebyggelse ved strendene. Det er i hovedsak i hovedstaden "alle" bur. Det er litt som Island;)

Skrevet

Jeg har vært der før jeg fikk barn og det er lite barnevennlig der.Masse klippebading og høye fortauskanter.Veldig uegnet til barnevogn.Større barn går bra..

Skrevet

oii, ok, men det ble jo helt motsatt av hva makken sier! Skal ha med en treåring, så er ikke dønn avhengig av vogn hele tiden da. Men klippebading? hmmm... Hvor på Malta var du da?

Skrevet

I byen er det klipper. Det er derfor ein må ta bussen til strendene:) Ikkje verre enn det:)

Skrevet

Jeg har vært i Valletta, men hadde ikke dratt dit med barn. Ville ha undersøkt om det er andre steder utenfor å bo :)

Skrevet

Vi tok en laaang busstur til Golden Bay og det var sandstrand og vil anbefale deg et hotell ved en av de få sandstrendene ihvertfall.Vaaarmt å ta buss med små barn.Ellers er det nydelig i Malta altså:)bussturene var noe helt spesielt hehe de ble jo helt ville hvis du ikke hadde pengene klar,måtte nesten hive seg på..

Skrevet

Vi har vært på Malta et par ganger, da uten barn. Vi trivdes som bare det, og skal tilbake, men vil vente til jenta vår er litt større, kanskje rundt 3;-)

Ville nok kanskje vurdert å bo i et av hotellene som ligger nærme sandstrand, vi var mest på Mellieha bay, der var det superlanggrunt og kjempeflott for barn. Mener å huske det var minst to hoteller rett ved den stranda. Ville ikke bodd ved den der Golden beach, for da er det så langt til alt annet(relativt, da, Malta er jo ikke så stort...).

Ville nok kanskje vurdert å leie bil med barn på slep, da de kjører som griser, de bussene. Men buss var både billig og praktisk, altså. Men lite sikkert, vil jeg påstå. Bare husk at de kjører på "feil" side av veien om du skal leie bil;-)

Vi bodde i Sliema, en forstad til hovedstaden, og trivdes supergodt, strandpromenaden var helt fantastisk å spasere langs i de varme kveldene. Den er enda lengre nå enn da vi var der. Men, det er jo midt i en by, da.

Håper dere får en topp ferie:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...