Gå til innhold

Herremin altså. Nav er treige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha varslet nav i april i år om at de betalte ut for mye i kontantstøtte til meg og at jeg måtte få vite hvordan jeg kunne ordne det, så fikk jeg brev fra dem i går, etter over to måneder om at de kom til å kreve tilbake 1700,- kroner av meg fordi jeg hadde fått for mye kontantstøtte i forhold til barnehageplassen sønnen min har. Næhh, sier du det =)))

I brevet står det at jeg har unnlatt å melde fra til dem hvor stor plass han har, og at de har funnet ut av dette etter gjennomgang av lister fra barnehagen.

Jaja, kan vel ikke forvente annet, virket ikke helt stødig i jobben han jeg snakket med da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt og sagt fra en gang til, vis til brevet du har fått og til telefonsamtalen du tok. Synes ikke det er greit at de beskylder deg for å unnlate å gi opplysninger, når du faktisk har gjort det...

FIkk ett krav på over 15 000 kr vi, en gang, fordi kommunen mente vi hadde unnlatt å si at vi leide ut en leilighet... Da hadde tom en mann fra kommunen vært og godkjent den, fordi sosialkontoret skulle stå som garantist for depositumet... Vi fikk det ettergitt, da:)

Skrevet

Vi opplevde akkurat det samme. Vi sendte en mail og opplyste dem om feilen og fikk etter 3 mnd. et brev i posten som sa at de hadde oppdaget at vi hadde fått utbetalt penger vi ikke hadde krav på. Ja sier du det? De fremstilte oss som vi hadde prøvd å lure dem. Jeg ble skikkeligt forbanna, ringte ned og forklarte situasjonen - samt sende en kopi av mailen vi hadde sendt i første omgang. Jeg forlangte en unnskyldning og den fikk jeg!!

En annen ting var at det tok opp i mot et halvt år før vi fikk betale tilbake pengene igjen. Dette fordi det måtte opp til en drøfting.....der utfallet var at de hadde bestemt seg for at vi måtte betale tilbake beløpet vi hadde fått utbetalt. Det kunne vi ha gjort samme dagen vi fikk pengene inn på konto....så kunne de spart seg papirmølla. Det må være virkelig frustrerende å jobbe på en slik måte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...