Gå til innhold

Oppussing og maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp og er gravid. Kan man holde på med maling og sånn?Er det noen som vet hva slags type maling det er ok å male med dersom man er gravid? Hva er anbefalingene eller restriksjonene på dette området? Både utendørs og innendørs er aktuellt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ingen maling er ok å drive med, man skal ikke puste inn malingen uansett vannbasert eller ei. Så mannen eller annen familiehjelp/kompiser får male, så får du servere drikke :)

Skrevet

Oi.. jeg testet positivt idag, men kan jeg seriøst ikke male noen verdens ting.. vi har akkurat begynt å pusse opp et helt hus, og vi kommer nok til å holde på meg dette frem til jul... sambo kommer nok til å bli lei av å male da skjønner jeg...

Skrevet

å nei, jeg som skal male huset utvendig i sommerferien. Kan man ikke det altså? Stakkars mannen da, vi som skulle gjøre det sammen.

Skrevet

Bare dumme svar spør du meg.... Selvfølgelig kan du male... det finnes da kvinnelig malere i bransjen...og det er nå ikke noe problem for dem...så skjønner ikke hvorfor folk påstår du ikke kan male!!!! Selv har jeg akkurat pusset opp kjøkkenet og gangen, og skal nå gå på soverommet vårt!! Det samme gjorde jeg for 5 år siden da jeg gikk med velsa!! Det eneste de annbefaller oss å holde oss unna er bengalakk og sterke sterke lakkeringsmiddler... Og hvis du ikke tror på meg, gå til hvilken som helst profesjonell maler å spør...de vil gi deg klarsignal.. Kanskje greit å styre unne oljemaling...men det er nok mest pga sterk lukt som sitter i enstund...

Nei lykke lykke til med malingen!! :)

(ps, nå blir jeg sikker slaktet her.. hahahaha..:)

Skrevet

hehe du har nok ertet på deg noen fanatikere i verste fall ;-)

men jeg deler ditt synspunkt. selvfølgelig alt med måtehold. vi går også igang med oppussing av hus nå og jeg har blitt rådet til å bruke munnbind med ventil hvis jeg skal stå i små tette rom uten luftemuligheter. ellers er gjennomlufting når du maler viktig. jeg har også fått høre at vannbasert maling er best å male med hvis man ikke skal bo i rommene med en gang slik at det får "gasset" fra seg. og jeg tror litt på at, så lenge du selv føler deg vel i rommet med maling, så gjør barnet det også. og gjør du det ikke, så stopp!

Skrevet

Vi hadde også tenkt å pusse opp noen rom i sommer, og jeg kommer til å spørre jm/lege før jeg gjør det. Tenker at vanntynnet maling er greit, maler med god lufting. Men som sagt så kommer jeg til å spørre først om hva de anbefaler.

Skrevet

Man kan male.. God lufting er en forutsetning. Skal du male utendørs er det i allefall ikke noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...