Gå til innhold

Hva gjør dere når dere ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo noen timer med amming i løpet av dagen. Jeg sitter en del med en arm og surfer på nettet hvis jeg ikke ammer i sengen. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

¨noen timer? oih! he he. Min er ferdi å spise på 15 min ca. Med 4 måltid pr dag (+ ett om natta) så gjør ikke jeg noe mens jeg ammer. Ser tv kansje:)

Skrevet

Min er bare 5 uker, da. Spiser ikke til faste tider, men når hun vil. Og det er ganske ofte. Og hun bruker som regel mer enn 15 min :) På kvelden bor hun ved puppen. Er visst normalt at noen er sånn når de er så små iflg helsesøster.

Skrevet

Noen timer??? Det sier jeg også :-) Min er ferdig på ca 5 min, har da tømt en pupp og er fornøyd med det. Spiser igjen 2-3-4 timer etterpå alt ettersom. Sånn var førstemann også. Er tjukk og god, legger så fint på seg at. Vært sånn hele tiden, er 8 uker nå. Suger de hele tiden i en time? Hm, mystisk.

Skrevet

Jøss, så raske deres er da. Hun er nok ikke så effektiv, da. Sovner gjør hun og, og så våkner hun og skal ha mer. Hun tar også pauser underveis. På kvelden bor hun som sagt ved puppen. Sover til gjengjeld ofte 6 timer i strekk om natten før hun våkner og skal ha pupp.

Skrevet

Første jenta brukte 1,5-2 timer på hvert måltid på dagen og spiste nesten hele tiden mellom 18.00 og 24.00 så da ble det mye tv titting.

Hun vi har nå er heldigvis raskere men jeg bruker som regel å se på tv nå også.

Skrevet

Hmmm.. Hold brystet så det ikke dett ned i ansiktet på ungen... hihihi ;-p

Skrevet

Ingen racer her i gården heller, jenta mi er 6 uker og liker å ta seg goood tid når hu spiser; en liten gourmet rett og slett :)

Så jeg veksler mellom surfing på nettet og å glo på tv, er blitt urovekkende oppdatert på dårlig daytime tv..

Og selvfølgelig; det hender innimellom at jeg bare sitter og ser på vidunderet :)

Skrevet

ser på tv, prater i tlf, spiser, leser til elstemann...

Skrevet

Hei, PyttPytt. Så det er ikke bare min som koser seg med maten, altså :) Hvordan gikk det med deg, forresten?

Skrevet

De førset måndene brukte også snuppa mi laaaang tid på hvert måltid, men nå skal jeg si det går fort 5 minutter på hver pupp (hun er 6 måneder straks). Den gangen hun brukte lang tid (opp til en time), hendte ofte at jeg leste bok eller så på tv. Nå koser jeg meg bare med snuppa - prater med henne, smiler osv. mens hun spiser.

Skrevet

Hvis jeg driver med noe annet blir junior så forstyrret. Han merker hvis jeg følger med på noe annet, og da skal han se også.

Men han er en effektiv spiser da, så jeg koser med han når jeg ammer:-)

Skrevet

sitter med laptoppen på fanget og er somregel på dib :o)

Skrevet

Jeg koser med prinsen min mens han spiser:) men kan også gjøre andre ting..

Skrevet

Bruker lang tid her også.. Ser på tv, csi episoder på pc, koser litt innimellom, surfer på nett og dib ;) og noen ganger spiser, men passer på å holde meg unna varme retter og drikke *farlig farlig*..

Digg med ammepute som baby ligger trygt og stødig på..

Skrevet

Hei hei jippi! Takk som spør :)

Det gikk veldig bra, hadde ikke trengt å grue meg! Fikk snakka masse om fødselen og alt annet jeg hadde på hjertet. Jeg var litt redd hu ikke skulle huske meg, selv om jeg var på kontroll der 2 timer før jeg fødte, men hu huska alt. Og vi gjennomgikk fødselsforløpet i detalj, med journalnotater fra sykehuset og mine tanker om timene hjemme med rier og fødselen.. Litt rart, men nå føles det mye bedre, og jeg har endelig fått bearbeida det :)

Hvordan går det med deg? Fikk du snakke med jordmor på sykehuset?

Skrevet

Her er vi så heldige at vi må LIGGE hver gang han skal die, for han nekter å ligge i ammestilling og jeg nekter å gi opp amminga. Så da legger vi oss enten i senga eller på sofaen og slapper ordentlig av og har kosestund. Da stopper han opp å smiler og prater til meg for så å spise videre, så skjønn ;o)

Synes det er greit å la amminga være en liten kosestund, hvor jeg ikke holder på med noe annet mens han sluker i seg maten. Men selvfølgelig, i begynnelsen da han kunne ligge på puppen i timesvis så satt jeg på datamaskinen ;o)

Skrevet

Så bra da, godt å høre at du har det bedre.

Jeg fikk ikke time før uti juli. Hun jeg snakket med sist har ferie, så jeg må vente til hun er tilbake. Har blitt mindre emosjonell nå, men det er ett eller annet som gnager sånn at jeg ikke klarer å komme over graviditeten, fødselen og etterpå og alt det der. Litt kjedelig at jeg må vente så lenge. Vi skal ha ferie, og jeg klarer ikke glede meg til noe nå, så hadde vært bedre å få gjort det før sånn at livet kan gå videre.

Men uansett, jeg har store forventninger til den samtalen og håper at jeg får bearbeidet det som plager meg. Fordelen med at det er en stund til er jo at jeg får tenkt meg godt om slik at jeg får tenkt gjennom alt jeg vil si. Forrige samtale turte jeg ikke si halvparten av det jeg hadde på hjertet en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...