Gå til innhold

spørsmål....ang. eggløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

første el testene ble positive mandag-onsdag morgen..

onsdag ettermiddag gikk den over til negativ betyr de egget har løsnet?? er de da størst muliget for egget å feste seg?? hadde sex da mandag og onsdag... mulig de er håp??:) noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om EL testen til slutt viser neg betyr ikke det med 100% at EL har skjedd. EL testen måler bare stigning i det hormonet som øker for at EL skal skje.Mest sannsylig løsner vel egget om du ikke har PCO el lign. Men er ingen garanti at man har EL selv om man får pos test.

Skrevet

men når den har vært positiv i tre dager og går over til negativt har de vel skjedd noe inni der liksom... når kan egget løsne da.. de må jo løsne

Skrevet

Selv om du har positiv el test, som blir negativ, så trenger du ikke ha el i det hele tatt! Jeg brukte cb digital el tester i flere år og fikk positiv test hver pp, uten at jeg hadde el av meg selv. Det er stigningen av hormonet LH el testen slår ut på. Du kan ha en helt fin LH-hormon balanse, selv om kroppen din rett og slett ikke klarer å slippe egget. Jeg gikk til lege og tok progesteron blodprøver en uke etter positiv el test. Progesteron nivået en uke etter LH stigningen forteller om du har hatt el eller ikke (og om det var en god eller dårlig el). Jeg hadde verdier fra 3 (ingen el) til rundt 100 (veldig god el på pergo :D )

Eggløsningen skjer 24-36 timer etter positiv el test (jeg brukte digital og fikk kun positiv test i en dag og slapp å tyde streker). Egget lever også kun i ett døgn fra det slippes fra eggstokken, og må befruktes innen den tiden. Blir det befruktet vil det prøve å feste seg i livmoren når det kommer ned dit - etter ca 6-10 dager. Det sies at det er best at man har hatt sex før el inntreffer slik at sædcellene allerede finnes ytterst i egglederne og venter på egget ;)

Ble litt langt dette, men var en sliter selv så fikk med meg endel om dette temaet ;) Ønsker deg masse lykke til med prøvingen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...