Marihønemamma til prinsesse Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 I går kveld skulle jeg kose meg med 0,33 l ALKOHOLFRITT øl, som mannen min hadde kjøpt inn. Små flasker med grønn etikett, Seidel, jeg syns det er like godt som vanlig øl. Leste på den ene flaska, alkoholfritt, la et par til kjøling og begynte å drikke. Kjente etter halve flaska litt "prikking" i fingrene, som om det var ekte øl jeg drakk og lo av meg selv som hadde fått "rus" av alkofritt øl. Litt sånn "placebo"-følelse. Helt til jeg leste på flaska at det var ekte øl, 4,5 % og den så HELT lik ut som den alkoholfrie. Noen i butikken hadde lagt feil, mannen min hadde ikke sett på alle flaskene han tok med seg, og jeg leste jo også bare på den første. Jeg ble litt stressa, men så tenkte jeg at jeg har jo bare fått i meg et lite glass med øl, og det er det ENESTE jeg har drukket av alkohol på 21 uker..... Så nå kommer jeg nok til å se ekstra på etiketten utover sommeren!! Skrekk og gru!
<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Oy! skummelt :/ Nesten så jeg hadde vurdert å gått tilbake og kjefta på de som jobbet på den butikken. Bra du la fort merke til det da:)
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 Joda, jeg tenkte på det, men det var uflaks at mannen min først ikke så det og så jeg... Men det sier litt om hvor like flaskene er, hvis butikkpersonalet, mannen min og jeg ikke så det.... Og det sier litt om hvor lite alkohol man "tåler" når det er lenge siden sist. Tror ikke jeg ville merket 1,5 dl øl i studietiden, hehe.
AO3 Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Ekkelt, men det gaar sikkert bra... Ikke saa mye alkohol i et lite glass oel, og det var jo bare en gang. De flaskene kan vaere ganske like...
Nina_J Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Det er jo uansett i begynnelsen det er værst å drikke, da alt dannes og der er størst sjans for at ting går galt.. Hadde ikke bekymret meg så veldig for den dl du drakk Bare det ikke blir en vane, hehe
WPW Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 En kollega av meg har tre barn, og det yngste barnet er bare fire år. Dvs ikke lenge siden hun gikk gravid. Og da var det ikke så strengt som nå, så hun tok seg et glass i ny og ne fordi "reglene" ikke var så bastante... Men veldig dårlig av butikken, ja!
Tweak Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Hjelpe meg! Dere burde gå til butikken og klage/si ifra! (dere kan jo sjekke om den ølen står likedan når dere kommer dit som den sto da mannen din handlet...) Tenk om det er andre gravide som skal drikke denne ølen? Tenk om de drikker mange på en fest for å holde fasaden? Og tenk om noen setter seg i bil etter å ha kost seg med en øl og ikke har merket noe? noen som er mer vant til alkohol og ikke merker effekten av en øl... trenger jo ikke være gravid heller for at butikkens tabbe kan få alvorlige konsekvenser! Dette kan være en tabbe fra butikkens ståsted, ELLER det kan være noen tenåringers form for spøk... Uansett så synes jeg dere har en viss plikt til å informere butikken om dette. :-) Jeg hadde i allefall sagt i fra! Men når det gjelder deg og babyen din, så antar jeg at du kan forholde deg rolig. Du kan jo snakke med jordmor for sikkerhetsskyld, men det er uansett ikke mye å gjøre i ettertid, og bekymringer vil ikke gjøre noe bedre, bare verre! Så slapp av, kos deg med magen og dobbeltsjekk at det virkelig er alkoholfritt neste gang, he he :-)
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2008 Neida, jeg er ikke bekymret for babyen, men det var litt ekkelt å "kjenne" alkoholen i kroppen og ble jo så innmari overrasket for jeg trodde jo jeg hadde alt på det rene..... Snakket med moren til ei venninne og flere på hennes alder (50+) på fest i helga som helt ærlig "respekterte mitt valg" om å være alkoholfri i svangerskapet (slik sa de det). De drakk nok regelmessig de gravide på 70-tallet ja! Jeg hadde ikke hjerte til å si at det nok ikke bare var jeg som er prinsippfast men at gravide stort sett ikke drikker nå til dags! Skal ta igjen neste sommer tenker jeg.......mmmmmmmm kald hvitvin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå