Gå til innhold

Vogn fra utlandet - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Foreldrene mine er i USA på ferie denne sommeren, og jeg skulle så gjerne hatt en ny vogn derfra..

Har noen sendt vogner med folk fra USA? Kommer de seg hjem med vogn og ingen baby? Evt kan den sendes? Eller hva kan vi gjøre for at de får den med seg?

Blir sååå glad om noen kan hjelpe meg!

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første har de lov å ha med en del ting pr. pesron før de må betale noe ekstra. Tror det er 6000,-, men en overstiger jo fort det i USA nå.

For det andre er det dyrt å sende, det er det bare å glemme. Da forsvinner hele fortjenesten og du må iallfall fortolle.

Har selv akkurat flydd fra USA med både en vogn og en trille i bagasjen i tilegg til den vi hadde med oss. Ha ha ha, ja det er jo så bra dollar kurs nå.

Vi pakket alt i bager så var det ingen som så om det var nyinnkjøpte vogner eller vanlige reiseting vi hadde med. Embalasjen ble selvfølgelig igjen i statene.

De kan fint ta den med som vanlig spesialbasgasje også.

Men uten barn er det vel litt større sjanse for at tollere skjønner at den er ny og stopper dem for å sjekke. OG da bløir ALT de har kjøpt dratt opp, ikke bare vogna.

Skrevet

Takk for svar!

Har noen spørsmål til...

Hvilke vogner tok dere med dere? Fikk dere plass i bagger? Ingen som spurte?

Hadde dere med dere et barn?

Hvis tollerne stopper dem, hva skjer da? Tar de vognen?

Vi tenker på en OTH, uten bag... Men den er jo ikke så liten sammenlagt... Bør vi ikke sende den i esken den kjøpes i?

Igjen, tusen takk!

Skrevet

Vi hadde med en TFK fra før og kjøpte en liten MacLaren Vovo og en fult utsyrt Bugaboo.

Var ikke noe problem å få plass i bagger, men det er greit å huske at det på de fleste flyselskap er maks to kolli + håndbagasje pr betalende. Vi betalte 127 dollar for å ha med ekstra kolli for vi hadde vært der litt for lenge og shoppa litt for mye, he he.

Vi vaklge bagger framfor orginalembalsejen med tanke på at vi trengte da ikke trykke i tryne på tollerene at vi hadde kjøpt dyre ting.

Hadde med et barn ja, + en i magen :o)

Blir man stoppet er det ikke annet som skjer enn at det blir notert hva som er kjøpt og så får en en regning sener på tollen. Om det kommer etstraffegebyr i tilegg vet jeg ikke, men de tar iallfall ikke varene. Ikke når det er snakk om slike varer iallfall.

Skrevet

Hei! Jeg kom nylig tilbake fra USA....tok med meg en Britax Vigour.....Kjøpte på bestbuybaby.com....gratis frakt og ingen 'tax'! Utrolig bra vogn til en billig penge! Den kan sammenlignes med Bugaboo. Ikke noe problem å ta en vogn uten baby...men tror den teller som en koffert bare! Jeg har gjort dette flere ganger mens jeg har vært gravid (3ganger). Ta en titt på siden....masse å velge mellom!

Skrevet

Du må bare få de til å sende vogna til hotellet.

Skrevet

Tusen takk for flotte svar, begge to!

Nå ble jeg glad!!

Ha en strålende kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...