C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Jeg lurer på litt mer:) hvor kjøper jeg velling eller hvordan kan jeg lage det selv.. mini trenger litt mer enn bare min melk allerede
anne* Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Jeg tror de fleste lager velling selv. Min danske venninne leter fortsatt etter butikker der en kjøper velling. Er visst helt vanlig å kjøpe i danmark, her i Norge har jeg aldri sett det.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 ja har ikke set det her;) jeg får google oppskrift jeg da
mrsatilla har 2 Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Du trenger ikke google oppskrift... :-) Du bruker som oftest 4 mnd grøten (gjerne den m man bruker m vann), så lager du tynn grøt... ikke værre :-)
skimre Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 nestle hadde velling i butikkene frem til mai i år, da ble den trukket fra markedet, for det var ingen salgssuksess... var inne på hovedkontoret til nestle og fikk et lite lager, da jeg har ei snuppe som er avhengig av vellingsflaska si om kvelden, fortalte at velling har blitt skikkelig populært her inne (var ingen som snakka om velling her inne når storesøster kom til verden for et par år siden) og det syns hun dama der inne var synd, for nå hadde nestle gitt opp! så nå må man enten blande selv med grøtpulver, eller dra til sverige å kjøpe;o)
nungo Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Jeg lager velling av morsmelk og passende mengde maisgrøtpulver fra Nestle. Det er foreløpig det eneste soms klir ned (bortsett fra pupp da). Jenta vår er straks 6 måneder så tenkte det var på tide å introdusere litt annen føde. Morsmelken inneholder mye bra, bl.a. en del enzymer som gjør at grøt laget på morsmelk blir veldig tynn og dermed som velling. Du kan øke mengden pulver som det passer.
Niem og Patrick Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 I sverige! vi kjøper Semper velling i sverige, og lillegutt super den i seg
Lilletrille med to jenter Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Bruker babygrøt og melk og blander dette til tynn grøt(velling)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2008 Så bra med masse svar. Snakket med samboer i mellemtiden og han insisterer på at lage vellingen selv fra bunnen..får kjøpe maismel da og begynne å pumpe melk.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 28. juni 2008 #10 Skrevet 28. juni 2008 ja, man får kjøpt det i Sverige! litt kjedelig for de som de som bor langt fra grensa da.. hehe:)
Labambie Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Sånn gjør vi det: 150 ml mme (evnt. mm) 2-3 ts maisgrøt fra nestle rist og servèr. Det er anbefalt at man faktisk bruker de ferdig grøtene i starten pga jerninnholdet. Det får ikke grøten når du koker den selv. Lykke til.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. juni 2008 takk skal du ha! ok, da får vi revurdere selvkoket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå