Gjest Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 eg er født i 1981 og var bare en unge da, men husker det godt likevel. Jeg skal på 80-tallsparty i kveld og kom over denne listen på nettet, syns den var god og tenkte så klart på dere jenter som jeg vil dele den med! Husker du det fantastiske tiåret hvor: * Vi trodde at George Michael var hetero * Vi sto i kø utenfor telefonkiosker når vi skulle ringe hjem * Hockeysveisen fantes på enhver moderne manns hode * Seilersko ble betraktet som både klassisk og tidløs * En krusete permanent ble ansett som en trendy frisyre både på jenter oggutter * Å ha en Ball-genser var den største lykke på jord * Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy * Ett Lycra-plagg ved navn 'Body' hadde en naturlig plass i alle jenters garderober * Skulderputer, jo større jo bedre, ga oss en naturligsilhuett * Mascaraen skulle ikke være svart, men ha samme farge som øynene * Alle matretter som inneholdt ananas het noe medHawaii * Den heftigste forretten var rekecocktail og den flotteste desserten glaceau four * Vi kunne ikke hoppe på gulvet når vi hørte på musikk,da ble det hakk iplatene * Det fantes et spesielt møbel hvor platespilleren sto, den ble kalt stereobenken * Vi meldte oss inn i bokklubber, musikklubber og vi samlet på uttallige kort og bilder av popstjerner, idrettshelter og dyr * Det hvite mirakelet Tippex var den eneste måten å rette opp en skrivefeilpå * Tights og stor t-skjorte var en helt naturlig kombinasjon * De aller fineste plakatene/bildene vi hadde på veggene var av kyssende par i solnedgang, gråtende klovner og galopperende enhjørninger * Vi gikk på aerobic med stringtruse utenpå gymdrakten og syntes det var helt naturlig * 'Jeg skriver ut en sjekk' var en helt vanlig replikk * Fastfood var det samme som grillpølse med rekesalat *Joggedress var ikke joggedress uten amerikasokker rullet ned utenpå, eller buksen brettet opp. Du vet derimot at du lever i 2008 når: 1. Du har 12 telefonummer til en familie på 4 personer 2. Du sender en email til den personen som sitter ved siden av deg 3. Årsaken til at du har mistet kontakten med gamle venner, er at du ikkehar e-mail adressen deres 4. Du har jobbet på samme kontorpult i 4 år, men for tre ulike firmaer 5. Du ringer familien for å høre om de er hjemme idet øyeblikket du kjørerinn i garasjen 7. Du får panikk om du glemmer mobiltelefonen din hjemme (som du ikke hadde de første 20 årene av ditt liv) og du må snu for å hente den 8. Det første du gjør når du står opp er å gå online, før du henter en kaffei espressomaskinen 9. Du legger hodet på skakke når du ler 10. Du leser dette og nikker og ler 11. Du vet presis hvem du skal sende denne mailen videre til 12. Du er for opptatt til å legge merke til at nummer 6 i dennelisten er borte 13. Du måtte scrolle opp igjen for å sjekke at den faktisk ikke var der 14. Og nå sitter du der og ler for deg selv Som barn av 80-tallet kan du sikkert sette kryss bak mange av disse påstandene: - du har sovnet i en saccosekk - du tok opp ti i skuddet hver uke - sjokkrosa eller signalgule klær har dominert klesskapet - du ble imponert over spesialeffektene i a-has take on me-video - du noengang har kledd deg i et tynt pastellfarget skinnslips - du rullet de hvite tennissokkene ned til anklene - en rosa BALL-genser sto øverst på ønskelisten til jul - du fylte skoledagboka med alt mulig bare for å få den tykk nok - pusur var den kuleste tegneserien - du lurte på hvorfor helge jordal var med i alle norske filmer - du tygget på sorbits, toy eller bugg - du vasket håret med jane helen shampo - derrick fikk deg til å tro at alle prostituerte kom fra tyskland - du knyttet lissene på seilerskoene på en helt spesiell måte - du hadde lyst til å lære karate etter å ha sett karate kid - du husker da du måtte koble computeren din til tv-en - du vet hvem he-man er - du hadde postsparebankbok - familiens første mobiltelefon veide et tonn - du synes dirty dancing faktisk var en veldig bra film - de hvite tennissokkene måtte ha en rød og en blå stripe - dunjakken din gjorde deg til den kuleste i skolegården - du vet hvor vanskelig det er å sove i en udempet vannseng - du aldri klarte å løse mer enn to sider på rubiks kube
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 ja, ja, ja, ja og ja! *ler* 78mod jeg og jeg husker det meste!
polarn & pyrene Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 er 80 modell så denne tiden husker jeg litt v ja. Nesten så jeg savner den oxå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå