Gå til innhold

Begynne i barnehagen- hva trenger de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann skal begynne i barnehagen i oktober :) og jeg er litt usikker på hva han trenger. Føler også at jeg går meg vill i merkejungelen der ute. Har ikke peiling på dresser, regntøy, støvler og scherrox...

Er det stor kvalitetsforskjell?

Noen som kan hjelpe?

Har funnet en vår/høstdress fra Reima med 30% rabatt, så den er i boks, men hva ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regntøy, reflex sine er veldig bra. Gummistøvler, scherrox til våte kalde dager, lue, votter (regn og for snø). Alt til sin årstid, du kan ikke ha alt hengende, da blir det trangt. Og så må du ha et klesskift, bleier (hvis barnet bruker det enda), vogn til å sove i, ulltøy, fleece til under dressen.

Skrevet

Innesko, matboks, drikkeflaske, klesskift fra innerst til ytterst som kan ligge i barnehagen, god sekk som kan brukes på turer.

Og når det gjelder klær av alle slag, så anbefaler jeg å heller kjøpe 2 billige (f.eks regnsett) enn ett dyrt. Det er veldig fort gjort at det blir rifter og flekker (maling o.l.) på klær som blir brukt i barnehage, så ikke kjøp det dyreste. Jeg jobber selv i barnehage, og ser med gru på de som kommer med dresser til 2000,- og adidas klær til innebruk. Og så går det kanskje et par uker, så er det en stor flenge i rumpa eller en svær mørk malingsflekk på genserarmen.

Du får sikert en utstyrsliste en av de første dagene i barnehagen. Vi pleier i værtfall å dele ut det til ny barn.

Skrevet

Huff...der ble det mye skrivefeil gitt...

Skrevet

kjøp billige klær, har mistet utrulig mye klær og sko i bhg. Og merk det godt.

Tror det meste er nevnt.

Skrevet

Men alle barn går jo ikke når de er 1 år, så jeg ville ventet med å kjøpe sko og støvler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...