Gå til innhold

HJELP, svangerskap utenfor livmoren. Redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da gikk det gale igjen. Denne gangen er det svangeskap i egglederen. Fikk voldsomme smerter for et par dager siden og havnet på sykehuset der de kunne se noe i egglederen (var også der smerten sitter). Fikk påvist synkende HCG, og legene antar at kroppen ordner opp selv og ble sendt hjem i går. Har siden i forgås hatt svart utflod m små klumper, men ikke friskt blod. Har fortsatt vondt og er så veldig redd.

Noen som har opplevd dette ? Er det trygt å la naturen rydde opp så lenge det er påvist synkende HCG ? Noen som har blitt gravide igjen uten komplikasjoner etter exu ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanligvis trygt når du har synkende HCG, for det betyr at embryoet ikke lever lenger. Så lenge det lever så fortsetter det å vokse og da finnes det risk for at egglederen sprekker. Men når det ikke lever lenger så må kroppen bare ta tiden til hjelp slik at det kan komme inn i normal syklus igjen. Du kommer sikkert til å ha en litt kraftig og smertefull mens. Dersom du får smerter over sidene (i egglederen) eller generelt i hele nedre del av magen så må du ta kontakt med legen din igjen.

Det er litt større risiko for at du får XU igjen dersom du har hatt det tidligere. Det kommer litt ann på orsaken til at du får XU. Dersom du har hatt infeksjoner i underlivet kan det ha gitt sammenvoksninger i egglederene, det vil gi større risiko for ny XU. Det samme gjelder endometriose. Men dersom du har XU fordi du hadde spiral eller bare fordi du rett og slett er uheldig så vil jeg ikke tenke så mye på det.

Hvilken uke var du i, forresten?

Jeg er sikker på at alt kommer til å ordne seg. Lykke til videre.

Skrevet

Takk for svar Anina P. :-)

Jeg var 6+4 når det skjedde så heldigvis ikke så langt på vei. Vet ikke hvorfor det satt seg i egglederen denne gangen. Har ikke hatt tegn til endometriose eller infeksjoner og har vært gravid 5 ganger før. Håper ikke det har sammenheng med MA i mars. Føler meg så uheldig nå :-( og føler veldig med alle andre som sliter.

Nå skal jeg ta tiden til hjelp og prøve å ikke være så opptatt av å bli fort gravid igjen (skal i alle fall prøve).

Skrevet

Hei Sonata08,

herregud dette var trist å lese!!! Stakkars deg, det er jo helt forferdelig! Ennå en gang.... Hvordan tar du det? Håper den fysiske formen ikke er for ille, og at kroppen ordner opp fort og bra, men jeg skjønner jo definitivt frykten din.

God trøsteklem herfra!!

Skrevet

Uff, dette var trist. Jeg blødde 7 dager med sa, men om du får smerter så ta kontakt med lege.

Håper det ordner seg for deg snart igjen og at det vil gå bra:)

Klem klem!!

Skrevet

Heisann!

Det va trist å høre :-(

Da æ hadde svangerskap uttafor livmora levde den til æ va nestn 8 uka på vei, men me engang hcg`en sank så ville kroppen ifølge lægen ordne opp sjøl å alt ville falle ned i bukhulen. Æ blødde vældi mye å hadde nån sinnsyke smærter, levde i mitt eget smærtehelvete helt te æ va på utskrapning dær dm fikk ut alt.

Æ skjønne god at du e redd å syns frøkteli synd i dæ :-( e helt grusomt å måtte oppleve nåt sånnt!!

Du har kanskje fådd time til ultralydsjekk? da ser dm om det fortsatt e nåt i eggledern din eller om det har sunket ned og evt kommet ut!

Go bedring så mye!! Håpe d kommer til å gå bra me dæ!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...