Gå til innhold

dere som blandar grøten med mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

med tanke på att grøten blir tynnare utøver måltidet ner du blandar med mm....

det viktigaste er vel att barnet får i sig rett mengde væske som hør till mengden grøtpulver???

da kan jeg vel blanda in pulveret litt o litt alt eftersom grøten blir tynnare o tynnare?

nå blev det sækert veldigt surrete det der, hoppas noen fattar vad jag vill få fram...

føresten så står det på pakka att man ska bruka 1 dl melk till 3/4 dl grøtpulver, men så står det igen att væskemengden kan varieres till ønsket grøt konsistens.

trodde man inte fick bruka mer eller mindre pulver i førhållande till melk enn det som står i pakka...

ahhhhh jeg blir inte klok på detta her

noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri fulgt det som står på pakken, bare blandet det på slump...

Men det er jo mer enn 5 år siden da, kan hende det har blitt annerledes nå

Skrevet

Jeg blandet ca etter forholdene i pakka og serverte det som "suppe". Syntes det viktigste var at han ble vant til noe annet enn melk og at han lærte seg å spise av skje. Grøtkonsistensen venner de seg til senere uansett.

Skrevet

pumpet melk og rørte inn pulver til det fikk en liten konsenstens. Ble tynnere utover, men hadde ikke i mere pulver.

Skrevet

Enzymer i mm begynner å virke etterhvert. Så det er helt riktig at grøten blir tynnere etterhvert.

Skrevet

Jeg blander også på slump... tror virkelig ikke det er så nøye. eller?

Skrevet

I tilvenningsgasen kan man gjerne blande grøten tynnere enn oppskriften oppgitt på pakken. Er ikke like nøye som med mme. MEN man skal ikke bruke mer pulver fordi grøten blir tynn med mm. Det står iallefall på grøtpakken vi har. Grunnen til at grøten blir tynnere etterhvert, er som noen andre sier, at det er endymer i melka som setter i gang en nedbrytningsprosess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...