Gå til innhold

Hva er den eldste bilen du ville kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går helst ikke under 2000 model, tenker på sikkerhet og barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke kjøpt en som var eldre enn 5 år.

Har nettopp kjøpt helt ny Mazda 5, og skal kvitte oss med en Passat fra 1998. Er bare masse utlegg på sånne gamle biler... :-/

I tillegg er de mindre sikre som du sier.

Skrevet

93-94 hadde jeg vel sikkert kunnet tatt hjem på tunet :P

Skrevet

enig med spetakkel. ikje eldre enn 5 år...

bare dritt med gamle biler, har to fra 96 og 97, baaare utlegg....

Skrevet

Vi har bil fra 1995, så veldig stor forskjell på sikkerheten fra da og nå er det ikke.

Den mest radikale forandringen i bilproduksjonen innen feltet sikkerhet var ikke akkurat fra 1990-tallet og til 2000 tallet.

Vi bruker bilen kun når vi skal på tur uansett.

Skrevet

Det hadde kommet an på hva slags merke det var. Selv har vi en bmw fra 94, har kun hatt mindre utlegg med den og typen kommer ikke spesielt dårlig ut sikkerhetsmessig. Dessuten er det et merke gubben kan med og kan fikse endel på selv om det skulle være noe.

Skrevet

Enig med Yaddaline, det kommer helt ann på merket. F.eks. er selv ganske gamle BMWer svært sikre, da denne produsenten alltid har vært tidlig ute med sikkerhetsdetaljer. Dessuten er det en relativt stor, tung bil som ikke "blir most" i en evt kollisjon. Vi byttet nettopp vår BMW 5-serie 1993.modell i en 2003. Hadde nok ikke byttet vår bil, om det ikke var for at den hadde vært kjørt ganske hardt før vi kjøpte den. Ganske mange bilprodusenter kom med nye sikkerhetsdetaljer i 2000/2001, men dette er ikke av de største endringene innen sikkerhet.

Skrevet

nå har jeg en 93 modell jeg da, kommer ikke til å bytte før jeg må. Det er en toyota corolla. Har ikke hatt mye utgifter på den, men den blir vel most i en ulykke... huff...

Skrevet

Har en bil fra 96 nå - har omtrent ikke brukt penger på den annet enn EUkontroller der det meste har vært i orden.

Kommer til å kjøpe en til snart, mest sannsynlig blir det en 98-2000 modell

Skrevet

Hehe. Nå er ikke jeg noen ekspert, men Toyota har rykte på seg for å være en god bil. :)

Skrevet

Toyota har godt rykte på seg ja. Har 97 modell corolla, har dessverre ikke råd til dyrere bil nå. Lånet er nedbetalt på den da

Skrevet

Synes det er greit med en ca 2 år gammel bil, da har den tapt seg såpass i verdi at jeg slipper ut med ny-bil-pris, men er fremdeles såpass ny at de gir endel garantier osv. Den bilen vi har nå er 5-6 år gammel og vi prater om å bytte den ut, må liksom ta en avgjørelse på om den skal byttes ut mens en fremdeles kan få litt igjen for den eller kjøre den helt ned selv...

Bil nr to, som bare mannen bruker til å fra jobb er en 92-modell toyota, og et helsike å kjøre. Tung på rattet, bråkete og fæl, men den starter som ei klokke og fungerer til sitt bruk. Vi har ikke råd til to dyre biler og det sto mellom den og en moped.

Skrevet

I 2000 eller 2001 inførte EU nye sikkerhets tiltak når det gjelder bil, gjelder Norge også.

Alle biler etter dette er mye sikkrere, enn sine søstre og brødre biler fra 90tallet.

Nå kan jeg litt for lite om bil til å kaste meg uti navn på hva ditt og datt hetr på bil, men jeg vet at bla så tåler de mye mer, da de bjelkene (!) som holder taket oppe er kraftig forsterket nå, og jeg trodde også at etter 2001 skulle alle bilder ha airbag på sidene.. Hjelper veldig hvis en blir kjørt i fra siden.

Hvem har sagt at det bare er forfra og bakfra man blir kjørt i?

Dette er for å få ned antallet hjerneskader man kan få av å krasje slik.

Jeg vet at bilene er mye mye sikkrer nå enn de som var før.

Skrevet

Vet også at Volvo er forut sin tid når det gjelder sikkerhet, så de er ganske sikkre når de er eldre enn 2000-2001 også.

Discovery<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...