Gå til innhold

Dere som er kvalme og kaster opp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...er dere sykemeldt?

 

Jeg har enda ferie (til og med helgen nå) så foreløpig er det ikke noe å bekymre meg for, men denne uka har kvalmen bare blitt verre og verre og jeg skjønner at det har med den ekstreme luktesansen min å gjøre. En liten feil lukt (eller bare endring i lukt) får meg til å brekke meg, i verste fall kaste opp, i tillegg til at jeg konstant kvalm. Likevel ikke like ille som forrige svangerskap hvor jeg kastet opp i snitt 5 ganger til dagen, men like fullt plagsomt. Tenkte jeg skulle gå på jobb på mandag uansett for å se hvordan jeg takler det og evt hva jeg kan takle før jeg snakker med legen...

 

Hvordan er det med dere?

 

Er forresten 6+3 i dag; forrige gang varte kvalmen til uke 20/deromkring... Ser ikke lyst på sommern for å si det sånn :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sykemeldte meg rundt den tiden. jeg klarte ikke fungere.. ikke var jeg bare kvalm. men jeg sovna overalt også. begynte å grine rett som det var og. jeg jobba i barnehage. så at jeg plutselig sovna eller begynte å grine var ikke så ideelt.

 

men kvalmen var verst. ble så satt ut noen ganger.. er 13+5 nå å begynnner så smått å bli meg selv igjen. men å gå sykemeldt så lenge er så vanvittig kjedelig, men jeg følte ikke jeg hadde noe valg heller.

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt selv om jeg sikkert egentlig burde vært det. Men lysten til å jobbe og redselen for å gå glipp av noe viktig på jobben holder meg gående. Er 12 uker på vei og har kjempet meg mot denne uken i håp om at det skulle begynne å avta, men synes det bare har blitt verre de siste dagene... Får se hvor lenge jeg holder ut.

Skrevet

jeg er i 11 uke, vert kvalm siden uke 6, å sykemeldt i 1mnd,liggi rett ut ikke klart å bevege meg nesten uten at det velver seg i magen og det verker i hele kroppen.. Prøvde meg på jobb igjenn i dag 3timer var nok, da var jeg så kvalm og svimmel, skulle tru jeg hadde løpt marraton, så nå ligger jeg i senga igjenn da, enten den eller doen, var ikke så ille med første man.. huff, bare det gir seg snart og for dere andre som sliter med kvalmen:)

Skrevet

Hei. Uff ja tror meg og deg lykkemy har det litt likt. Ble kvalm og fooorferdelig trøtt i uke 5/6. Slutten av uke 6 begynnte jeg å spy. Spydde hver dag i nesten 4 uker, men nå er det begynnt å avta litt. Helt ødelagt, kjenner ikke kroppen min igjen. Helt forferdelig. Har fått noen tab av legen. De hjelper litt, men jeg er fremdeles kvalm men ikke spydd på flere dager nå. Vil også anbefalle akkupunktur!!! Det hjalp litt på den værste kvalmen som gjorde at jeg trodde jeg holdt på å bli sinnsyk.... Har dere andre også det slik at det er fælt å gå på do? Hard mage? Jeg er sykemeldt i en uke til, da har vjeg vært sykemeld i en mnd. Nå går det bedre så nå er det for å få i meg næring og komme meg litt til hektene igjen. Er 11+2 idag og håper at de magiske 12 skal gjøre noe med kvalmen =) Ser jo lyst ut i forhold til at det har begynnt å bedre seg!

 

Lykke til alle dere skjønne damer!!! Hold ut!!

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk sykemelding; 6+5 i dag... Bare blitt verre siste dagene (gud så udeilig å være kvalm og kaste opp på hytta med snurredass *grøss*), og selv om jeg ikke sliter med å få i meg (litt) mat denne gangen så er jeg ikke fungerende på jobb uansett. Har mer enn nok med å hente og bringe snuppa på 3 i bhg morgen og ettermiddag. Æsj!! Luktesansen er det som er verst for tida, og den reagerer aller mest på innestengt lukt og såpe - alle såpelukter. Helt forferdelig å dusje selv og nydusjet mann lukter nesten enda verre :o( Og kroppslukta til snupp på 3 er også ille og det er det verste av alt... Syns fryktelig synd på meg selv og enda litt mer synd på arbeidsplassen min hvor jeg har satt opp timelister med kun 2 på jobb nå i ferien siden det er rolig, og den ene av de skulle vært meg siden "alle" andre har ferie :o( Meeeen, kan jo ikke tenke på det nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...