Zitro Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Han blir snart 3 år, og har fått ei koseflaske med melk om kvelden til kveldsmaten og frokosten. Så vi har alltid pussa tenna etterpå så det har ikke bekymra meg... Men nå har vi vært på ferie og liggi på hotell i 3 dager. Ikke en eneste gang har han spurt etter flaska. Men når vi kom hjem i går, så tok det bare noen timer før han satt seg i sofaen og ville ha melkeflaska si... Sa pent at det hadde vi ikke lenger, men han kunne få et glass kald melk. Han tok det motvillig, men spurte ikke noe særlig mere før i dag tidlig igjen. Da igjen fikk han et glass kald melk... Er dette riktig måte å gjøre det på? Han bruker også smokk som vi snart skal kutte, så jeg er redd å ta fra han for mye på engang. Derfor tenkte jeg at å ta flaska i denne omgang holder. Har gjemt unna alt av tåteflasker så han vil ikke se dem hvis vi åpner kjøkkenskapene lenger heller...
melkekua™ Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Synes dere har gjort det på en veldig riktig måte )
~sjiraff~ Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Så lenge han allerede har klart seg fint uten noen dager er det jo bare dumt å innføre den igjen. La han beholde smokken litt til. Som du sier, det er dumt å ta alt på en gang. Lykke til!
*Minnie Mus* Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 sikkert greit det. min på snart 5 får fotsatt flaske på kvelden han da. eneste kosen han har og eneste gangen han sitter i ro så helsestasjonen sa vi bare kunne fortsette med det... han får ikke hver dag da... og har perfekte tenner i følge tannlegen, så vi tar det ikke så tungt
neste*gang Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 ja det syns jeg hørest fornuftig. Jeg oppdaget at min faktisk var lei hele koseflaska og da kuttet jeg tvert, det faktisk ikke noe problem. Han spurte først 1 mnd etterpå etter flaska et par ganger men da var den "borte vekk"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå