BS-april Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 har en liten gutt på 7 uker som ikke har hatt avføring på 8 dager. han blir fullammet. kan jeg prøve malt og hvor mye?? kan det gis på skje??
skimre Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 lurer på det samme selv, har en liten gutt på 6 uker som ikke har hatt avføring siden mandag. men han virker ikke plaget da, så jeg avventer litt til. de sier jo at det kan gå lang tid mellom hver avføring på mm barn, men hvis han er tyrelig plaget ville jeg tatt litt malt på fingeren og latt han suge i seg bittelitt. søstern min gjorde det på sin lille tass med gode resultater!
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Så lenge han blir fullammet er ikke en uke uten avføring noe unormalt. De kan gå opptil 14 dager uten avføring og fremdeles være helt normale i fordøyelsen. Så jeg hadde ikke satt inn noen tiltak enda. Dersom du ser at han har vondt i magen, trykker mye eller avføringen blir hard bør du kontakte helsesøster eller lege med tanke på å finne noe som myker opp avføringen. Men som sagt, opp til 14 dager uten avføring er helt vanlig for barn som fullammes.
2hærligegutter Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Som tingeling sier det kan ta opp til 14 dager med mm barn, men hvis han er plaget og trykker mye uten å få resultater av det ville jeg hjulpet han litt med f.eks malt.
Line-80 Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 er det noen som vet hvor lenge et åpnet glass med Malt er holdbart i kjøleskapet? Står ikke på glasset, kun hvor lenge det er holdbart når det er uåpnet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå