Gå til innhold

Dere som er kvalme og kaster opp...


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

...er dere sykemeldt?

 

Jeg har enda ferie (til og med helgen nå) så foreløpig er det ikke noe å bekymre meg for, men denne uka har kvalmen bare blitt verre og verre og jeg skjønner at det har med den ekstreme luktesansen min å gjøre. En liten feil lukt (eller bare endring i lukt) får meg til å brekke meg, i verste fall kaste opp, i tillegg til at jeg konstant kvalm. Likevel ikke like ille som forrige svangerskap hvor jeg kastet opp i snitt 5 ganger til dagen, men like fullt plagsomt. Tenkte jeg skulle gå på jobb på mandag uansett for å se hvordan jeg takler det og evt hva jeg kan takle før jeg snakker med legen...

 

Hvordan er det med dere?

 

Er forresten 6+3 i dag; forrige gang varte kvalmen til uke 20/deromkring... Ser ikke lyst på sommern for å si det sånn :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

jeg ser heller ikke lyst på sommeren.. er superkvalm, og i dag måtte jeg gå hjem fra jobb fordi jeg gikk å brakk meg flere ganger. De tror jeg har fått omgangssyke, og ønsket meg god bedring, mens jeg får så dårlig samvittighet for å vite at dette kommer ikke til å gå over med det første....

 

Venter nr.3, og er superheldig for mannen min tok barna med på hyttetur denne uken, så jeg kan sove, sove, sove!!!!

 

Skal til legen i morgen, og er ikke fremmed for sykemelding.

Jeg jobber også med mennesker, og vi er helt avhengi av hverandre som et team for at hverdagen skal gå rundt, men i min form vet jeg ikke om det er bedre å holde senga???

 

Det er denne samvittigheten da.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 9+3 idag og måtte sykemelde meg i forige uke, og er sykemeldt i 2 uker. Jeg jobber i helsevesenet, og kan ikke gå rundt å brekke meg bkant pasientene. Jeg reagerer veldig på lukter, og det er det jo en del av i yrket mitt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemelding på meg også i dag, 2 uker i første omgang. Fikk litt vondt i magen av det mtp at det kun er 2stk satt opp på jobb i ukene fremover da "alle" er på ferie på likt, og jeg var en av de 2... Ser visst likevel ut til at de har klart å ordne det, snille menneskene. Katta er ute av sekken; tenkte jeg like godt kunne si det selv i stedet for at de skal gå rundt og lure...

 

Så var det heimen da, for her er det mer enn nok å følge snuppis til og fra bhg + rydde av stuebordet og det aller verste med leker. Spisebordet renner fortsatt over av rent tøy (som venter på å få kommet opp i skapene) etter ferien, kjøkkenet ser til enhver tid bombet ut ettersom jeg ikke rydder det selv (gubben tar det, men tar litt tid, spes nå når han er trøtt og sliten etter å ha begynt på jobb igjen og må ta snuppa på ettermiddagene siden jeg takler kroppslukta hennes så dårlig *griiiin*. Skal liksom ikke kommentere noe heller så lenge jeg ikke gjør noe selv, men aaaaaaargh! Husker plutselig VELDIG godt hvordan det var å gå gravid forrige gang - IKKE gøy de første 4-5mndene! Lyset i tunnellen er jo at når kvalmen først gir seg så var det veldig, veldig kos å være gravid :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært kvalm og dårlig nå fra uke 7.

Jeg har vært sykemeldt i over en måned hvor jeg har kunnet sovi og holdt meg unna lukter.

Kom tilbake på jobb på tirsdag, denne uka hvor jeg fikk lov til å gjøre litt lettere arbeid og ikke trengte å prate direkte med kunder.

Det var veldig godt å være på jobb igjen og spesielt når jobben la så til rette...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...