lmb30 Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Har grøtpulver som egentlig skal blandes i vann, men går det ann å ta feks 1 ts oppi melka?? Blir jo så lite smak og næring ved å bare bruke vann tror jeg.. Hva gjør/gjorde dere??
Gjest Orkideen Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Grøtpulver som skal tilsettes vann inneholder melkepulver. Så barnet får i seg melk gjennom grøten. Derfor bør du tilsette vann i grøttyper som skal blandes ut i vann.Hvis du vil bruke melk i grøten finnes det grøttyper som skal tilsettes melk. På grunn av melkepulveret er det ikke dårligere smak på grøt tilsatt vann. Det finnes grøttyper som skal tilsettes vann som inneholder mer næring enn de som skal tilsettes melk og omvendt. Det er forskjell fra merke til merke. Det går an å ta grøtpulver i flaska for å lage velling. Prøv deg frem hvor mye pulver du trenger. Lykke til!
lmb30 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2008 okey.. Syntes bare at det smaker litt mye vann av vellinga når jeg lager den av grøtpulver. Jenta mi har melkeallergi, så jeg kan kun bruke spesialgrøt. Takk for svar. )
nungo Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Velling lager jeg bare av typen grøt som skal tilsettes melk. Bruker mm da blir den veldig tynn. Har prøvd å lage tynn velling av Vann-grøten" men synes det ble velig rart og kornete - vesla kastet det opp igjen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå