Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode tips til å drøye ventetiden? Var på føden i åttetida i kveld og ble hjemsendt i påvente av rier eller andre interessante ting, vannet gikk vel en gang mellom 11 og 16 - når eksakt det begynte å renne er vel heller usikkert, men jeg føler meg litt som en ødelagt vannkran som bare såvidt sildrer...

Og joda, riene HAR forsåvidt såvidt meldt seg, i alle fall har kynnerne tatt tak i ryggen og de gjør passe vondt. Men... Det er fire minutter i mellom, eller ti, eller femten, eller sju... Riktignok stort sett ti minutter, pluss minus et minutt, men allikevel. Og de varer kanskje i femten-tjue sekunder. Og det blir liksom ikke vondere enn at dette kan jeg gjøre i dagesvis... og det må jeg sikkert gjøre også, om det ikke tar seg opp :P Og så gidder jeg ikke legge meg enda, for å sove er vanskelig nok for tiden UTEN rier, dessuten er jeg såpass glad i senga mi at selv om jeg fikk med meg "sykehusbleier" hjem fra føden for å ta opp vannet, så ser jeg for meg at den siste literen eller så med fostervann kommer i en eneste "splæsj" så snart jeg nærmer meg madrassen, og jeg vil helst ikke kaste bort en drøy tusenlapp i ny overmadrass fordi jeg på død og liv vil ligge og vri meg som en orm og ikke få sove...

Noen gode tips til hva man kan foreta seg for å fordrive litt tid i håp om at ting tar seg opp, uten å slite seg heelt ut før man eventuelt må inn igjen og føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se enn dvd eller les en god bok.

Du kan jo også bake litt, hvis du orker det.

Eller gå en tur.

Jeg ryddet julepynten bort på loftet, det var effektivt, nå er det jo ikke tid for slik rydding, men du har kanskje noe annet du kunne rydde litt i.

Skrevet

Tja, kan jo i det minste henge opp klærne som jeg av en eller annen grunn fikk det så travelt med å vaske rett før vi ringte føden etter at vannet hadde gått :P (jeg sa det til sambo når jeg trykka på "on" på vaskemaskina; "den her rekker helt sikkert ikke å bli ferdig før vi må dra", og jaggu måtte jeg pause den midt i vasken - og starte den igjen når vi kom tilbake...). Kanskje det skjer noe når jeg rører litt på meg? (den siste rien var i alle fall litt vondere, og nå har det tilsynelatende stabilisert seg litt på ti minutter i mellom... Kanskje det er håp?)

Skrevet

God ide og ikke sitte stille å vente, selvom dette selvfølgelig er mest behagelig. Kommer du inn på sykehuset med litt rier og noe åpning, for du beskjed om å gå. Har sett mange som går på IKEA, mens de venter, litt sent i dag, men kanskje en ide i morgen, hvis du har IKEA eller ett annet større senter i nærheten.

Skrevet

Hm, kanskje det? KAnskje ikke akkurat ikea, med fostervann som renner konstant kan det bli en vittig opplevelse... :P -men jeg blir ikke sittende her som en agurk hele helga i alle fall - blir det ikke innleggelse i morra når vi drar innom på sjekk, så drar jeg i tredveårsdag til broren til sambo i stedet (med svigermor som sjåfør og mulighet til retur når jeg måtte ønske det selvsagt).

Skrevet

Har du noen muligheter til å traske deg en liten kveldstur..? Bevegelse kan gjøre susen for riene :) Nå er det kanskje ikke så deilig å traske rundt med bleie og smårier, men det kan hjelpe.

Ellers sitter jeg selv med litt "fritidsproblemer".. Ikke på samme måte som du, jeg har nok enda en god del dager jeg skal fylle..

Jeg og min kjære kjørte oss en kveldstur i bilen, prøvde å finne oss en god film vi kunne se. Vi fant ingen, men godt å komme seg litt ut.

Nå sitter vi med et spill vi liker begge to :) Har du et spill du kan spille sammen med mannen?

Et tips til nettspill: ordspill.no

Se om dere er knall hvis dere samarbeider litt... ;)

Lykke til i allefall...! Masse fødestøv sendes din vei :)

Håper på action for din del i natt :)

Skrevet

Det ble både film og kveldstur, og den turen gjorde jaggu susen gitt... Sitter her og teller på knappene nå, når vi kom inn etter en liten tuslerunde på en halvtimes tid kom riene tette som hagl, men var ikke veeeldig vonde (jeg greide fortsatt å snakke og bevege meg når det stod på), så føden sa vi kunne avvente hjemme en stund til. Sendte sambo i seng og forsøkte å legge meg selv, men nå (er vel en og en halv time siden vi snakka med føden) er de så vonde at jeg ser stjerner og planeter for hver gang og bare må bite sammen tenna og telle sekunder (de har ikke overgått et minutt enda, så teller jeg så vet jeg at det slipper før jeg kommer til seksti, og da overlever jeg), så selv om de er uregelmessige med opp til ti minutter i mellom tror jeg nok ikke det blir lenge til vi drar. Måte på hvor lenge jeg orker å sitte hjemme alene og ha vondt og vite at det er tre mil i taxi til føden i tilfelle ting plutselig bare skyter fart her... I tillegg er fostervannet nå lyserosa med tydelige blodstriper i jamt og trutt, så det er tydelig at noe skjer der inne :)

Egentlig er det dritskummelt å tenke på at nå kommer hun faktisk, om ikke så veldig mange timer antagelig..! Rart å tenke på at jeg er inne i mine siste timer som "fri og frank" før jeg blir mamma til et lite nurk... Og jeg greier fortsatt ikke helt å overbevise meg selv om at dette faktisk er en fødsel, en del av meg sier fremdeles at "neeeeida, du bare innbiller deg symptomer... dessuten går det sikkert over igjen snart!" (det på tross av sildrende fostervann og rier som er så vonde at jeg nesten griner..)

Jaja, om jeg nå plutselig skulle gå offline i noen dager (det er vel nokså sannsynlig), så får dere andre ha lykke til og takk for laget så langt, jeg kommer vel tilbake med en rapport når lille trille har kommet til og blitt med oss hjem tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...