Giinaღ Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Nei, men har en venninne som nettopp fødte der. Hun har KUN gode ord om Riksen. Eneste negative er at det er vanskelig å få eget rom der (og derfor umulig for mannen å overnatte). Men de sier at de flinkeste jobber der, så om noe komplikasjoner skjer så blir man sendt dit. Har, derimot, dårlig erfaring med Ullevål, så tror jeg kommer å søke meg til Riksen.
superm@mm@ Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har født og skal føde på riksen pga komplikasjoner ved svangerskap. Sist så hadde jeg blandede følelser om oppholdet. Føden var super, jeg var førstegangsfødene og fikk kjempebra oppfølging da vi kom inn og til hun var ute. Barsel er jeg ikke veldig fornøyd med. Kjempestressede ansatte som så vidt hadde tid til å titte innom. Og når min i tillegg lå på intensiven så ble ting bare kaos. Også er det som regel veldig fullt der så vanskelig å få enkeltrom ja. (Jeg var heldig å få familierom, med det var vel pga hun lå på intensiven så pappan måtte nesten være med)
Wannabemamma - gravid:) Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Jeg skal søke om fødeplass på Ullevål. Jeg jobber selv på Riksen og hadde tenkt å søke der, men etter å ha tenkt oss om, har vi ombestemt oss. Hovedsakelig er dette på grunn av pasienthotellet. Jeg klarer ikke tanken på at mannen min må dra hjem.. En venninne fødte nettopp på Riksen og hun sa hun følte seg utrolig aleine. Hun fødte sent på ettermiddag/kveld, og like etterpå lå hun der helt alene... Syns det var utrolig trist. Sant at på Riksn har de flinke folk, spesielt når det gjelder alvorlige og spesielle sykdommer. Men noen sier de velger Ullevål, for der har de bedre akuttberedskap. Og det tror jeg de har.
Lacey*har fått erta Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Kjenner mange som har født på riksen og de er veldig fornøyde. Men de følte seg litt alene til tider. Kan vel skje på de fleste sykehus:) Selv skal jeg på Ullevål og er superfornøyd med det. Pga komlisert svangerskap har ejg veldig god oppfølging og jeg synes de er superflinke på Ullevål!
♀2009♀2011 Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Hei, Lurer på om babyen ligger sammen med deg på rommet om natten på Rikshospitalet?
victomalia Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 Ja, babyen skal være inne hos moren om natten dersom det ikke er gulsott osv.
mara (",) Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Hei!! Fødte på riksen for 2 1/2 år siden, var kjempefornøyd :-) Skal føde der igjen nå. Flinke jordmødre og leger, tok godt vare på meg og barnefar :-) fødte på natten og etterpå fikk vi begge sove sammen på et kontor, slik at han skulle slippe å dra hjem. Hvor mye det er å gjøre på barselavdelingen varierer, i løpet av de dagen jeg lå der var det både hektisk og rolig, slik er det nok på alle fødeavd. så dette kan man ikke forutse... Tror det er viktig at man sier fra dersom man føler at man trenger mer oppfølging, da prøver de nok å etterkomme det :-) LYKKE TIL!!
Squirrel79 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2008 Det ble litt sånn forvirrende hos legen på fredag, men tror jeg endte opp med å søke fødeplass på riksen. Derfor jeg lurer. Virker som det er bra hvertfall Tusen takk for alle svar. Det med enerom og om sambo kan overnatte må jeg inrømme at jeg ikke er så bekymra for. Tenker som så at det kanskje er godt å dele rom med noen som har vært gjennom det samme. Og kan vel ikke helt se for meg at sambo har veldig lyst til å overnatte frivillig på sykehuset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå