Gå til innhold

Ujevn fosterlyd - andre som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jordmor tidlig i uken, og fosteret hadde ujevn fosterlyd. Vart sendt rett på sykehuset, og de fastslo ekstra systole. Andre som har opplevd noe lignende? Ble redd, og er fremdeles litt beskymret. Er i uke 37 - fosteret har hatt fin fosterlyd helt frem til nå. Skal inn på ny sjekk på sykehuset om en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd noe tilsvarende i uke 31, for lav fosterlyd/hjerterytme, og det er veldig bra at du blir fulgt opp.

Skrevet

Det som var med min fosterlyd var at hjerte "hoppa over" eit slag, noe dei kaller ekstra systole. Dette skjedde ved jevne mellomrom. Jordmor lytta nokre gonger før vi drog til sykehuset. Her fikk jeg registrering og UL. Vi såg godt på UL at hjerte jobba litt ekstra ved dei slaga den "hoppa over".

Skrevet

Jeg har opplevd det med alle mine fire, dvs at hjerterytmen datt fbrått fra 130 til 75- 80 når jeg var hos jordmor/lege og jeg lå på rygg. Med de to første ble jeg lagt inn til obeservasjon med ultralyd og sparketester. Med de to neste dyttet de bare litt rundt på magen slik at de så at pulsen steg. Men for meg var det bare det at jeg kan rett og slett ikke ligge på rygg, det påvirker blodtilførselen til barnet og dermed fosterlyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...