Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan :)

Jeg grubler litt ang bleier. Har tenkt å kjøpe libero bleier, men det er en newborn bleie og en som er som er nr 2 fra 3-6 kg tror jeg. Men de fleste barn veier jo over 3 kg når de blir født. Så bør man da velge newborn bleiene først uansett? Og hvor lenge bruker man dem sånn ca? Sikkert litt rart spørsmål men er helt grønn på sånne ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel like grønn som deg på dette feltet, men venninna mi fikk ei jente på 3000. Hun brukte de newborn bleiene i noen uker før hun kunne kjøpe de litt større. Ikke mye hjelp kanskje men... jeg her kjøpt slike newborn da fødselsvekt til lillemann er anslått å bli 3200. Lykke til i bleiejungelen.

Skrevet

Jeg har fått både Libero-pakken og Pampers-pakken (fra Apoteket) og der er det noen bleier. Her er det både noen libero og fra pampers som er for newborn og så er det de som er hakket større. Tenkte jeg skulle prøve meg frem med de først, og så sende mannen min ut for å kjøpe de som virker riktig for oss! (Prøver egentlig å ikke kjøpe inn for mye, og faktisk innse at verden fortsetter som normalt selv om vi får baby - og at butikkene faktisk fortsatt er åpne.... Så av sånne ting så holder jeg meg til de to pakkene i første omgang - og det er jo faktisk endel i de pakkene!)

Skrevet

Hei!

Me førstemann brukte vi libero newborn 2-5 kg. de første ukene. Hun var nesten 3,5 kg ved fødsel. Tror nok de fleste kan bruke de minste bleien den førsdte tiden.

Skrevet

Me=Med

førsdte=første

Begynner å bli seint på kveld....;)

Skrevet

Ja da går jeg også for newborn den første tia, så ser je det ann tid man må bytte :)

Skrevet

Merker fort når det er på tide å bytte til et større bleiemerke. Om det lekker etter kort tid, babyen er bløt utenpå når han har sovet, eller det tyter ut bæsj når han/hun bæsjer, da er det på tide med større merke i alle fall. Gutten min var nesten 4 kg da han var født, vi gikk rett på 3-6 kg.

Skrevet

I boka, som jo alltid stemmer:-), står det at babyer med fødselsvekt over 3700 kan gå rett på 3-6kg. Men man må ta hensyn til barnets fasong.. Noen er lange og slanke mens andre er buttere.. Jeg brukte new born ganske lenge med minstemann, 3060 ved fødsel. Tror faktisk jeg mener å huske jeg brukte dem første mnd.. Han la ikke akkurat fort på seg han da.. Med førstemann brukte jeg dem hvertfall et par uker. Han var litt større.. Men dette går seg til.. Prøv deg fram.. Du ser jo litt åssen bleier han bruker på sykehuset.. Fikk hvertfall gratis her jeg skal føde.. Så da kan du sende mannen for å kjøpe rett str.,.

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...