Gå til innhold

Se der - det var

Anbefalte innlegg

Skrevet

dugnaden sin det tenker jeg!

Nedover hele siden! Nå gjelder det bare å holde den der en stund, og det burde ikke bli vanskelig, så feriestille som det var her nå!

Apropos ferie...... var det ingen her som kunne ha gitt et lite hint om at Astrid Lindgrens Värld er KJEMPELANGT å kjøre?

Gudihimmelen - SEKSTI MIL HVER VEI, med fire gærne revunger i bilen.....

Hadde det vært en arbeidsplass, hadde HMSansvarlig blitt tilkalt for lenge siden... c",)

Men det var verdt den lange turen da vi endelig kom frem - ungene hadde det strålende! Og ettersom vi er litt harry og har campingvogn(ikke mobb, veldig praktisk på reise med mange småttinger!), hadde vi mange flotte stopp langs veien, og alltid kort vei og ventetid når noen ble sultne eller måtte på do(og det var det jo noen som måtte hele tiden...)

Vi fant verdens beste smultronställe - ungene plukket så alle seks fikk marksjordbær med melk og sukker på! Har aldri sett mer enn ti bær på ett og samme sted før, så det var utrolig - og så lukter det og smaker det sånn SOMMER!

Se for dere bildet av fire småjenter som plukker markjorbær, og så kan dere legge på soundtracket av Idas sång(for den sang de tre største hele tiden) - åhhhh, da var det ikke fritt for at det blinket i en lite tåre i øyekroken.... snifff....

Skjønner ikke hvorfor jeg har blitt så lettrørt?

Etter besøket i parken ble det et folkekrav om å lese Brødrene Løvehjerte - hvordan i alle dager skal jeg greie det? Får klump i halsen bare av å tenke på den historien jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor det ligger engang. Så at det var 60 mil en vei kunne jeg ikke forestilt meg.

Men det høres ut som en flott tur, med fine sommerjenter:o)

Du den løvehjerte-boken burde det vært lagt ned forbud mot.

Det er ingen barnebok. Selv stortuter jeg bare jeg ser bokomslaget:o))

Skrevet

Å, har dere vært en svipptur dit? Det har jeg ikke fått med meg, men jeg ser jo etter dugnaden din at det er flere ting jeg har misset...

Men så koselig da (og laaaangt...) Det hjelper jo litt med herlige sommerjenter som plukker markjordbær og synger Idas sang. Den er så fin vi synger den ofte som nattasang :)

Stemmer for utsettelse av Løvehjerteboka, jeg også (snufs)...

Skrevet

Hehe, joda - her hadde vi en ordentlig rivstart på ferien - lørdag etter skoleslutt dro vi avgårde: Såh, kom igjen unger , nå skal vi på ferie - ikkeno sommel!

Hjemme en dag før skjema, vi gikk i surr med dagene siden vi ikke så tv eller leste aviser... c",)

Da venter jeg itt med Løvejherteboka - blir jo ikkeno kult hvis mamma gråter når vi skal lese på senga, vel?

Forøvrig er Idas sang nesten i sterkeste laget den også, får klump i halsen av den også jeg.... hjelpemeg, hvor skal det ende?

Skrevet

He he, jeg griner av den, jeg også. Og Vem kan segla og En skulle vøri fire år i romjul og omtrent hva det skulle være. Du er i godt selskap :)

Skrevet

Det er jeg faktisk veldig glad for å høre -. trodde jeg var helt fjern når det gjaldt sånne ting. Hvem er det som griner av Idas sang, lissom? Måtte ta meg sammen for ikke å hulke høyt et par ganger... herlighet c",)

Skrevet

Først må jeg bare få sagt til deg og Karomamma: Sippekjerringer....hahaha... grine av 4 år i romjul'n lizzom;=D

Og så til poenget: Jeg har ikke peil på hvor ALs värld ligger hen på kloden, så jeg kunne dessverre ikke gi noen tips. Uannsett så er jeg en meeeeeget dårlig tipsgiver når det gjelder steder og retning.... Minner om min tendens til å stokke om på himmelretninger og kjøre meg bort på vei til nærmeste butikk....(300 meter unna.....)

Veldig godt jobbet å komme frem og tilbake med vettet i behold... Jeg må antagelig innlegges akuttpsykiatrisk når jeg kommer hjem fra vår bilferie....

Men du....campingvogn?????? hohoho!!!

Skrevet

PASS DEG - jeg vet hva du heter og hvor du bor!

Vi vurderte forresten å stoppe på hjemveien og skifte bæsjebleier og bestille grillmiddag.....men så tenkte vi at det var i overkant av hva som hadde vært hyggelig, og dessuten ville vi ikke at noen skulle få se hvor gærne de ungene faktisk kan være c",)

Skrevet

Altså - i overkant fordi gjengen vår neppe var noe hyggelig selskap ertter å ha kjørt seksti mil, fulle av spillopper og kjeie av bilkjøring. c",)

Skrevet

Ha, ha, synes jeg ser dere!

Men høres jo ut som om det var verdt kjøreturen også da. Kan nesten levende se for meg ungene dine som plukker markjordbær og må nesten felle en tåre selv ;-)

Skrevet

Høres jo helt herlig ut!

Og du, det å bli rørt er bare fint det:-) Jeg har alltid vært sånn jeg....

Og Brødrene Løvehjerte ja......etter at min søster døde, så bør jeg nok utsette å lese akkurat den. Det var nettopp hun som introduserte de store jentene mine for den boka........oi oi oi.......blir rørt bare av å tenke på det jo....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...