Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er sykmeldt 100% vil jeg få mine 3 ukers ferie tilgode til neste år. Har da 8 uker med ferie til neste år, permisjonen min går ikke ut før 06.08.09 Så det jeg lurer på om er om jeg kan avvikle 6 uker av min ferie når pappa tar sin permisjon?

Mor må jo ellers gå ut i jobb eller være i utdanning, men det står ingenting om at mor ikke kan avvikle ferie da. Har jo veldig lyst å være sammen med bf og lillemann=)

Noen som har erfaring med dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi... hehe... tanken på om det gikk eller ikke har ikke slått meg en gang, var iallefal planen her i huset:p

Så, mao: Det lurer jeg også på! ;)

Skrevet

Når far tar i bruk fedrekvoten så er det ikke ett "must" at du enten er i jobb eller på skole, det gjelder bare hvis han tar ut mer permisjon enn bare fedrekvoten.

Så ja, jeg ser ikke noen grunn til at du ikke kan ta ut ferien mens han tar i bruk fedekvoten. :)

Skrevet

Det står jo i papirene jeg fikk av Nav at mor ikke kunne være hjemme når far har sine 6 uker med perm...

Så det er jo derfor jeg tenker på å ta 6 uker ferie da, for da sitter jeg liksom ikke på ræva mens han er hjemme;o)

Skrevet

Hentet fra nav.no:

!Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten?

Når far tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider minst 50 %.

Når far ønsker å motta foreldrepenger utover perioden med fedrekvote, er det et vilkår at mor er i arbeid, utdanning eller på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Dette betyr at mor for eksempel ikke kan ha ulønnet permisjon for å være hjemme sammen med far og barn utover fedrekvoteperioden.!

Skrevet

Det burde vel la seg gjøre, men sjekk på forhånd hvor mange uker ferie du kan overføre til neste år. Tror det er regler på det.

Skrevet

Du kan ta ferie når han har sin pappaperm ;) Dette skal vi også gjøre og har fått klarsignal fra NAV

Skrevet

Tror forresten ikke at man kan overføre så mye mer enn 2 uker!? (12 virkedager.)

Skrevet

C&Augustgutt08

Ååå heldig dere=)

Skal sende søknaden på mandagen, så jeg er spent om dette lar seg gjøre. Men måtte du avklare dette med din arbeidsgiver???

Tar du også 6 uker da??

Hvordan skrev du dette på søknaden?

Skrevet

Her skal iallefall pappa'n ha sin permisjonstid ALENE! Det er viktig at også han blir kjent med lillegutt på egenhånd, finner sine rutiner og får finne på sine ting.

Ellers håper vi at vi kan få avlastning av bestemødrene noen uker (der vi begge er i jobb) slik at vi kan ta ut felles tre ukers ferie neste sommer...

Skrevet

Kritzie:

Arbeidsgiver har fått en kopi av søknaden jeg sendte til NAV, så de er klar over at jeg tar ut ferie når han skal ha deler av sin perm.

Vi har valgt å gjøre det slik at vi tar 4 uker sammen (da skal jeg ha ferie og han perm). Så skal han ha 2 uker alene.

Skrev bare opp tidspunktene for min ferie og hans permisjon under de aktuelle punktene. Kan evt skrive noe på feltet du kan forklare (husker ikke punktet) men jeg gjorde ikke dette.

NAV dama leste igjennom før jeg leverte og sa alt var greit.

Skrevet

C&Augustgutt08

Okei! Da skal jeg prøve meg på 6 ukers ferie samtidig, så får jeg se om søknaden blir godtatt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...