KajsaLuna Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 her inne er egentlig å gjøre seg selv en tjeneste. Jeg har lest mange innlegg fra stemødre uten egenproduserte og andre(også på andre forum i det siste) og de får jo så hatten passer og vel så det om de uttaler seg om noe. At man finner på navn osv, er kanskje i overkant, men allikevel. Jeg har 3 barn, og den venninnen som gir meg de beste rådene angående barneoppdragelser er min fantastiske venninne som ikke har noen (enda, hun føder i september en gang), og råd har hun gitt meg i 12 år. Vi foreldre burde høre mer på de rundt uten barn, for de har klare hoder og er ikke befengt med kjærlighetståke og dårlig samvittighet! At man kjenner barnet sitt best kan så være, men det er ganske tydelig for andre rundt hvordan barnet er når man har omgått det en stund. Man kan ha et brennende engasjement rundt dette med barn, oppdragelse selv om man ikke har barn. Man kan ha veldig mye erfaring med barn - også å bo med barn - selv om man ikke har noen selv. Og så er det jo dette berømte 'mammahjertet', da. Det er veldig viktig for mange mødre å øse ut av dette. Ingen kan vel si i mot et mammahjerte? Må si at hjertet mitt var det samme før jeg fikk unger, det eneste som overrasket meg var at det rommer like mye kjærlighet for alle 3. Men evnen til både fornuft, intuisjon og kjærlighet fantes der leeeenge før barna kom! Vel, vi reiser til USA i løpet av helgen, og blir borte lenge. Kanskje jeg dropper innom og sier hei, hvem vet? :-) Laptopen skal med, i hvert fall. God sommer!
KajsaLuna Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Tenkte på det - burde jo besøke deg ) Men det blir nok Dib - sender deg en pm om jeg er i området hihi
Northernlights Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Ja,gjør det ;o) Interstate 95 er ikke langt unna!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 God sommer :-D Jeg har motsatt erfaring - en venninne på 35 år uten barn som elsker "Nanny 911" og har alle fasitsvarene ;-)
KajsaLuna Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2008 Mye bra på Nanny 911, hvis man bare tør og orker å stå i mot. ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå