Gå til innhold

Å miste tålmodigheten med ungen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skjedde det igjen. Jeg har fulgt nøye med i alskens nanny-progrm, jeg er utdanna lærer, jeg vet at man skal forholde seg rolig og fattet. Jeg har alltid som mål at vi skal kose oss med legginga. MEN, når 6 åringen for 4. gang i løpet av legginga stikker av, og hele tida nekter plent å gjøre som jeg sier, da..... (jeg telte til 40, sa rolig fa at om han ikke hørte, ville det ikke bli nattasang og han måtte bare rett i seng)

Nå ligger en 6 åring oppe og uler siden jeg ikke sang.....

Vi har prøvd klistermerker (belønning), vi har prøvd skjermpause (ikke data, TV, DS,- dette er straff)

Men hva gjør man for å ikke miste den tålmodigheta????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da man pakker kofferten og reiser på husmorferie.

Skrevet

Syns det høres ut som du beholdt tålmodigheten veldig bra jeg, og bare ga han en konsekvens for oppførselen sin? Han hørte ikke på deg, ergo: Ingen sang. Nanny 911 in real life!!!

Skrevet

Det høres ut som du har masse å gå på, da! Tror ikke 6-åringen din får varige men, men du kan jo si fra allerede np at i morgen er det blanke ark og at du håper du får synge litt for han eller henne da.

Det handler jo om grensesetting, syns ikke det virker som du har mistet tålmodighet, men satt litt grenser.

Skrevet

Det var nok ikke bare det at jeg ikke sang..... Det var nok litt "NÅ HØRER DU HVA JEG SIER TIL DEG!!!!!!!!!!!!!!!! ELLLERS!!!!!!!"

(Storebror på 7 skjønte alvoret som vanlig og jobbet innbitt med å kle av seg litt fortere enn vanlig.) Jeg ser at min sindige sørlandske ektemann også kan bli lynende forbanna og miste sitt gode selv for denne 6åringen som vet så innmari godt hva han vil.)

De vet å sette oss på prøve, disse gutta, med sine "jeg skal bare...." og "Næhæi" samme hva man sier. Sliter litt med at jeg på den ene siden syns det er bra at de vet selv hva de vil, mens jeg på den andre siden tenker at de MÅ kunne høre etter hva jeg sier (og på skolen...)

Nå sitter jeg med litt hes røst, lillebror har sovnet og jeg vet at vi prøver på nytt i morgen.....

Skrevet

Huff... tror jenta mi kommer til å bli en trassig liten tass når hun er 4 år... :)

Skrevet

Alle får jo en dag i mårå...

Vokser han ikke det av seg, 6-åringen altså, får han bekoste sitt eget Anger Management kurs som voksen. Det blir dyrt for han... (dette er kanskje en som er opptatt av penger også?)

Så sinna, så sinna, men så uendelig glade vi er i dem likevel... særlig når de sover!

Ha en fortreffelig aften!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...