Gå til innhold

melk...9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye melk (mme) får deres små i 9 mnd alder?? Jenta mi er ikke så interessert i den melken lenger hun, hun spiser grøt, brød, middag og frukt, hun liker veldig godt vann - så drikker det også-- men melk??, nei, det er bare av og til hun vil ha...gir to rene flaske måltid pr dag, hun drikker ikke helt opp da heller...

Hun legger godt på seg, 8,5 mnd var hun 10035 g , så tror ikke hun får i seg for lite da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gutten vår er n¨å 8,5 mnd. Han er heller ikke så glad i den melka..jeg gir ham 240 ml på morgen og 240 ml før han legger seg for kvelden..de anbefaler max 5 dl pr dag har jeg hørt for å unngå forstoppelse/MME. Drikker ikke barnet melk i det heletatt så er det melkepulver i grøten..Snakk med helsesøster hvis du er usikker:)

Skrevet

Snuppa her er også melke ei, men som sagt tidligere så skal de ikke ha mer enn 500ml-600ml pr.døgn. Du må da også iregne melka i grøten også... f.eks bruker du 150ml vann i grøten blir dette omgjort til lik mengde melk.

Her får hun melk til morgen og kveld, på 120ml pluss grøten og hun drikker som regel ikke alt. Bruker d mest som tørstedrikk.

Skrevet

var på en sen 8 mnd kontroll på onsdag, da sa hs at 5 dl melk er vanlig på hennes alder, men da er det med beregnet yougurt ol som inneholder melk...Hun har jo avføring hver dag, så tror ikke det er fare for forstoppelse heller..(hun har jo drukket lite melk noen uker nå)

Kan det være hun plutselig ikke liker mme da? jeg har brukt nan hele veien..(begynte når hun var 5 mnd)

Bør jeg i det hele tatt bekymre meg?? hun legger jo kjempefint på seg :)

Skrevet

ok...nå er jeg helt kork her...blander bare vann i grøten, kan det regnes som melk da??

Jeg bruker 8 mnd fullkornsgrøt frukt fra nesle...

huff...alt jeg ikke vet :(:(:(

Skrevet

hei, jeg har lurt på akkurat det samme som deg! Jeg ammer jenta mi, men det blir stort sett morgen og kveld jeg ammer, og enkelte ganger en gang på dagen. Her gir jeg grøt fra helsekost, og den er det ikke melkepulver i, så jeg lurer også på om hun får i seg nok melk. Hun drikker vann til måltidene. Men samtidig er det jo snart tid for å slutte med flaske/amming, så kanskje det er en naturlig overgang.

Skrevet

Var innom helsestasjonen for to dager siden og da spurte jeg om hvor mye jenta mi trenger siden hun ikke er så begeistret for puppen lenger. Da fikk jeg til svar at de bør ha i seg minst 500-600gram for å få dekket kalsiumbehovet og det var i tillegg til fast føde. Hun sa også at det kan være lurt å blande grøten med melk siden jenta mi ikke er noe flink til å drikke melk lenger. Hun er forresten 8.5mnd.

Skrevet

Det ble kanskje litt uklart ovenfor, men fikk altså beskjed om å blande grøten med melk istedenfor vann.

Skrevet

Jeg har også lurt på det samme :)

På MME-pakken (Collett) som jeg brukrt til gutten min, står det melk av 700 ml vann ved 6 mnd (det blir ca 800 ml melk ferdig blandet). Jeg spurte HS, og hun sa jeg kunne trappe ned til ca 500 ml MME ved 12 mnd (og da går de jo gradvis over til vanlig melk og melkeprodukter).

Slik jeg regnet ut blir det da:

6 mnd -- 800 ml MME

7 mnd -- 750 ml

8 mnd -- 700 ml

9 mnd -- 650 ml

10 mnd -- 600 ml

11 mnd -- 550 ml

12 mnd -- 500 ml

Dette er inkl. det en evt. blander i grøten. Og når de drikker mindre melk, må en jo passe på at de får i seg nok vann, slik at de opprettholder væskemengden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...