Dubbeli Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hvordan går man frem når man studerer som fjernstudent (på høyskole) og skal ta eksamen f.eks. ved en annen skole enn studiestedet ? Kan man kun ta eksamen på videregående skoler, eller spiller ikke det så stor rolle hvilke skole det er ? Utlegget for å ta eksamen på en annen skole må man dekke selv, hvor mye har dere måtte betale den andre skolen for å ta eksamen der ?
Dubbeli Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Jeg dytter igjen i håpet om at NOEN kan svare meg på dette : Skal studere som fjernstudent på høyskole. Må da ta eksamen et annet sted enn høyskolen siden jeg ikke bor der. Hvordan gå frem ?? Noen som har vært borti dette før ???
piano♫ Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har gjort dette flere ganger. Eksamen kan taes på en hvilken som helst offentlig skole (eller et offentlig kontor). Du må søke spesielt om lokal avlegging av eksamen - det er vanligvis skjemaer for dette. Alt det praktiske (avtale med skole etc) må du gjøre selv. Det er eksamensstedet som bestemmer hvor mye du må betale. Sånn sett kan det være lurt å ta eksamen ved en vgs, fordi det er stor sjanse for at de arrangerer eksamen selv den dagen (og da kanskje det blir billigere for deg, fordi du får de samme eksamensvaktene). Eksamen blir sendt til skolen du skal avlegge eksamen på. Var det svar på det du lurte på?
* 5 om dagen * Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 jeg har avlagt eksamen ved kommunens voksenopplæringssenter, som drives av kommunen.betalte for vakt, 4 timer, på underkant av 1000 kr. søkte først nki om eksamensplassen, og de godkjente den.
Dubbeli Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2008 Tusen hjertelig takk for svar ! Ja, jeg tror jeg fikk svar på det jeg lurte på. Føler sjansene for å finne en skole som har eksamen akkurat den dagen er liten, for eksamen er allerede i oktober.. Kipe penger å legge ut bare for å ta eksamen..når det kommer så mye i tillegg..bøker, semesteravgift..osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå