Gå til innhold

Hva er dette? Store skorper i hodebunnen og sår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten her har fått masse tjukke skorper som "limer" håret til hodebunnen. I tillegg har han fått en del slags sår på hodet, beinet og på ryggen... Er det noen som vet. Det i hodet er ikke sånne "skover" som spedbarn har for det vet jeg hvordan det ser ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksem??

Psoriasis??

Eller skurv?? Eldre barn kan også få det.

Skrevet

Det første som slår meg er staflykokker.. De er fryktelig smittsomme, og sprer seg lett.

Emma fikk det i hodet for et par år siden. Måtte behandles med en spesiell salve..

Er det noe puss i sårene også?

Skrevet

Ja det er litt puss i det og de blir større... Vi har fått to salver; fucidin og noe på de... husker ikke her og nå(begge på resept). Men legen var usikker på hva det var så hun ville prøve litt av hvert (?). Jeg gredde bort masse skorper men huden under er kjempe sår...

Skrevet

Ja, fucidin brukes jo til staflykokker, fikk du bruledine også?

Hvis det er staflykokker, så vær veldig nøye med hygienen, da de smitter før du aner det.

Tok legen bakt.prøver?

Skrevet

Daktacort hette den..

Dersom det er staflykokker, må det behandles med noe spesielt? Legen tok ingen prøver men skal tilbake på kontroll om en uke.. Vi er veldig nøyen med hygiene men det er nesten umulig å hindre med en på snart to år som er overalt med hele seg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...