Gå til innhold

Størrelser...

C,Augustgutt08&en liten til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse kjøper dere mest av nå til babyen? Tenker å ikke kjøpe så mye av det minste jeg da, siden de vokser så fort ut av det.

Men hvilken størrelse har de som regel lengst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg føltes det som om jeg bruke str 74 i evigheter.. :-) Veit ikke helt hvorfor?? Men pysjamaser og enkle "joggeklær" holdt lenge i den alderen hos oss.. :-)

Skrevet

Jeg har fått råd om å kjøpe en del 56 til nå i starten, og ha noe 62. Man får jo gjerne en del klær og, da gjerne i 62 og 68. Vi har litt 50 også, men det er ikke mye, så må bruke 56 fra starten av uansett.

Aner ikke hva de bruker lengst, men kan tenke meg det er 62 eller 68 litt avhengig av fødselslengde og vekt selvfølgelig.

Skrevet

Oki, så hvis jeg skal handle klær på nett nå. Så anbefaler du str 74? Kanskje litt 68 også?

Skrevet

Lengde og vekt er viktig, og litt årstid? Vår/sommer/høst-klær hadde vi lenge.. Litt oppbretta i begynnelsen, og så strekker det seg jo litt etter bruk og vask. :-) Jeg tror jeg ville handla 68-74, jeg, men det er fordi jeg fikk så mye bittesmått i gave til begge mine.. Og du, bytting er egentlig undervurdert.. :-) Byttbyttbytt, det er mitt råd! Jeg angrer på at jeg beholdt alle de supersøte sparkebuksene i størrelse 56, mens jeg virkelig trengte ulltøy.. :-) Gøy med shopping, da.. Kjøp noe du synes er fantastisk og har lyst på, samme størrelse.. Resten handler du etterhvert? Det er mitt råd tror jeg.. Kos deg med handlinga!

Skrevet

Jeg fikk ingenting av klær i str. 50/56, alle gavene var fra 62 og oppover.

Helle var født 3390 og 49 cm lang, brukte 50 i begynnelsen og 56 en god stund før vi gikk over til 62. Nå er hun 4mnd om en uke og bruker 62/68.

Str. kommer veldig mye an på hvilken butikk du handler i!

Kapahl og cubus er stor i str. h&m er mindre i str.

Det er ikke mange plaggene du trenger til de små, men jeg liker ihvertfall ikke å ta på henne altfor store klær, da blir det lett klumpete og humpete. Så mitt råd er å kjøpe den str. barnet bruker der og da, selv om plagget bare blir brukt i 3-4 uker :)

og enig med maya og mini over her, byttbyttbytt! det er lov!

Skrevet

Takker for gode tips ;)

Skrevet

En ting er iallefall sikkert... man trenger klær i alle str.. ikke 50 da hvis du får en stor unge.

Men har hørt mange her inne sier at man kan hoppe over en str å sånn innimellom.. men det har ikke jeg merka noe til.. Men jeg tror det kommer litt an på om man syns det er greit at ungen skal gå med for store/ små klær i en periode.. jeg er ikke glad i "vokseklær"..

Jeg hadde kjøpt et par plagg i 50... mer i 56.... og masse i alle de andre str.. bodyer er det jo greit å ha en del av.. så slipper man å vaske hver dag.. og pysjer! går mye i førsten syns jeg.. da var det gjerne et bytt hver natt fordi han tissa med en gang jeg tok av bleia.. og da seffers på pysjen.. hehe..

Mini her er snart 18 mnd.. og her går det fortsatt i 80... så det er den str jeg syns han har brukt LENGE.. og 74.. LENGE...

Skrevet

ja, absolutt enig med de over.. bytt bytt og bytt.. de klærne du får i str du ikke bruker enda.. IKKE ta av lappen.. så kan du bytte det hvis du ikke bruker de.t. ;)

Og.. hennes og m er store i str.. veldig store i livet også.. virker som det er laget for lubne små babyer.. og ikke for de som er litt smale.. syns jeg da.. ;) polarn og pyret er også store i str.. ;)

Skrevet

Jeg ville kjøpt litt i 50, mest i 56 tror jeg. Men en over her skrev at du burde kjøpe i str 74!!! Det er da ikke nødvendig enda?? Str 74 er jo 9 mnd, hvis jeg husker riktig??

Skrevet

74 er 6-9 mnd.. men ofte så stemmer jo ikke det aldersgreine på str..

Skrevet

Str 74 er 9-12 mnd. Str 68 og 74 er de str vi har brukt lengst. Gutten min er 1 år og bruker fortsatt 74. Synes forresten at h&m er veldig store i str, ihvertfall i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...