Gjest Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Minsten her har kraftig diare og jeg lurer på om noen der ute vet noen lure triks for å binde magen litt??? Han blir jo så slapp stakkars.:-(
Misti Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 vann men potetmel, funker veldig godt på lille vår. på et stort glass kan du ha 2 sp med potetmel. Kan blande de på tutetkokk, men da my riste ofte, det synker og legger seg på bunnen. lykke til
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Tror jeg får problemer med å få i han det, men kan jeg blande potetmel i saften og få den effekten likevel?
Mamma til to tette Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Liker han bananer, stopper ihvertfall opp for minsten her. Ellers sakser jeg fra apotekets hefte om diare hos små barn: En blanding av 1 flaske farris (ikke selters) og ½ flaske eplemost kan også brukes. Du kan eventuelt også forsøke andre typer drikke, som tradisjonelt har vært brukt ved diaré/oppkast: * avsilt havresuppe el. avsilt avkokt ris kan hjelpe å binde avføringen * blåbær- eller gulrotsaft (eventuelt fortynnet gulrotpuré) * et raspet saftig eple kan være en variasjon til drikke for større barn. Vi prøvde farris varianten og den hjalp på vår lille, ristet ut kullsyren. God bedring!
Nit@™ Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Banan Kokt ris Salt kjeks/potetgull blåbærsaft/syltetøy farris/cola og eplemost blandet i 3 like deler. Vil ellers anbefalle å gi melkesyrebakterie kapsler. Kjøp på apoteket, knus kapslene og bland i f.eks saft. Startet med det etter tips en gang, og ungene kommer seg raskere etter diare og oppkast. Det hjelper på bakteriebalansen i mage og tarm.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Du kan fint bruke potetmel i saft - det funka her iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå