Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal sende en vogn med posten, solgt den på finn.. åssen gjør jeg det?

bør kjøper forhåndsbetale? er jo ikke sikkert de er intr i det?

eller er det ikke noe som heter å sende i oppkrav?

litt grønn på dette området, noen som vet hva som lønner seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan enten bruke payex (tror jeg det heter) som er en ordning på finn. Kjøper setter da pengene inn på en konto gjennom finn, å når kjøper har motatt varen får selgeren pengene. Eller så kan du sende i postoppkrav, det har et gebyr på 63 kr. Da må kjøperen betale når h*n henter ut pakken. Hadde aldri verden sendt uten å bruke ett av de alternativene eller fått forhåndsbetalt. Payex er den billigste metoden, å jeg synes det fungerte kjempefint da jeg handlet på finn i alle fall.

Skrevet

er det da kjøper som må opprette den payex kontoen, eller må jeg gjøre noe også?

Skrevet

Kjøperen går inn på annonsen for varen h*n skal kjøpe, og trykker på linken hvor det står "trygg betaling". Da fyller kjøper ut et skjema med navn, adresse og kjøpesum. Så får selger et skjema, hvor selgeren godkjenner summen til kjøperen. Så får kjøperen en mail med besked om å sette inn pengene på en konto. Når pengene er på konto får selger besked om å sende varen. Når kjøper har mottatt varen gir h*n besked til finn og selger får utbetalt pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...