Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid i uke 30+1. De siste ukene har jeg vært plaget med mye kynnere som har tiltatt i hyppighet siste uken. Nå kan jeg ikke gå 10 m uten at det begynner å kynne. I tilegg har jeg fått sterke stikninger i skjeden når det kynner. Alt går over når jeg legger meg ned og slapper av. Var på føden for en sjekk sist uke og alt var da fint. Flere som har det slik???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!!!! Har ikke like ofte kynnere som det du beskriver, men har mye stikking i skjeden. Jordmor sier det er på grunn av at babyen har festet hodet og er på tur nedover i bekkenet:) La han bare kommer sier nå jeg!!

Skrevet

Jeg mistenker også at dette er grunnen, men min gutt sitter med rumpa ned og det liker jeg mindre.......

Skrevet

Da har han nok ikke festet seg;)

Skrevet

Jeg har hatt mye av sterke kynnere, og også intense stikninger i kjeden de siste dagene..Hodet har festet seg, og det er klart at det er et enormt press. Ikke så rart. Men det er forferdelig ubehagelig. Har også hatt mye press nedover så det svikter i bena mine. Klarer ikke å stå da, og knekker gjerne sammen når smertene kommer.. Har termin om te dager og jeg håper håper at det nærmer seg :)

Skrevet

Så stikninger i underlivsområdet har med at babyen har festet seg? For det har jeg også opplevd i det siste.. :/

Skrevet

Jeg er bare i uke 31 og min baby har ikke festet seg da han snur på seg ennå. Stikningene er vel bare pga generelt press i bekkenet tenker jeg. Men det er ubehagelig og jeg håper ikke det venter 10 uker med dette fremover...

Skrevet

samme her.. men en ting jeg har lurt på. må magen synke og når hodet er festet? eller kan den feste seg først og magen synke først senere?

Magen min er ikke synket enda, men det stikker fært nedi der:)

Skrevet

Hodet festet seg hos meg uten at jeg har merket noe spesielt. Jeg har ofte kynnere, men de kjenner jeg egentlig ikke noe til annet enn at magen ser rar ut og blir til en liten ball. :) Det eneste "tegnet" jeg har merket til nå er at jeg er litt øm i underlivet. Som når jeg skal ha mensen. Håper det er modning som pågår! :D

Skrevet

Har magen din synket da?

Skrevet

Nei, jeg merket ikke noe til at magen sank heller jeg. :P Kanskje jeg er litt sløv. Hehe. Jordmor sa i hvert fall at hodet var godt festet, og da jeg kjente etter selv så merket jeg det plutselig jeg og. Hun har ligget med hodet ned lenge (det har jeg jo merket), så hun har kanskje festet seg for en stund siden? Nå er det slik at jeg helt tydelig kjenner hodet hennes når jeg kjenner etter innvendig. Jordmor sa at jeg kom til å kjenne det, så da måtte jeg bare prøve (forsiktig selvsagt). RAR følelse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...