Gå til innhold

Alternativer til grøt? (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 8,5 mnd er lei av grøt, han spiser er par skjeer så blir han sinna når jeg tilbyr det. Hva kan han få istedet for grøt? Får brødskive til lunsj per i dag, kunne jo gikk det morgen og kveld istedet for grøt, men blir ikke det litt ensidig med brødskive x 3 per dag? Evt. hva kan han få til lunsj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er bare 8,5 mnd, er vel litt tidlig med yoghurt da?

Skrevet

Yoghurt kan gis fra babyen er seks måneder.

Skrevet

Har du prøvd havregrynsgrøt?

Det fikk gutten min til kvelds i dag.

Med en skje solbærsyltetøy iblandet som en variasjon.

Han er ikke glad i brød han da. Hehe...

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hvordan lager dere havregrynsgrøt? har aldri i mitt liv gjort det...=P

Skrevet

det står på pakken til havregrynene.

men kan skrive her:

5dl vann/melk (du bestemmer selv hvor mye av hver)

1,5dl gryn

(litt salt og sukker hvis ønskelig)

kok dette i 3 min under omrøring

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

takk for svar=)

Skrevet

jeg bruker 1 del havregryn(bruker 1 shot glass), 2 deler vann, putt i microen på full effekt til det er ferdig, rør i den underveis. Jeg bruker å koke til den er litt "hardere" enn nødvendig, og så spe med litt melk for å få den litt fortere kald. Det går selvfølgelig ann å bruke mm/mme.

Skrevet

Havregrynsgrøt kan jeg prøve ja, det lager jeg uansett nesten hver dag til meg selv så da er det jo bare å lage litt ekstra ;) Har jeg faktisk ikke tenkt på før, men det var jo en god ide. Og forskjellige fruktmoser, han elsker frukt så det burde gå bra :) Kanskje fruktmos med havregryn i hadde vært noe? Fikk endel ideer nå ja, var lurt å spørre dere ;)

Angående yoghurt så mener jeg hs sa at det ikke burde gis før fra 10 mnds alder...

Skrevet

9 måneder var det visst. I brosjyren jeg leste stod det fra 6 måneder, men det var visst før.... På matportalen står det at kumelk og yohurt kan gis i moderate mengder fra 9-mndrs alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...