Wannabemamma - gravid:) Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Syns det er så mange her som skal til ul i uke 6,7,8,9 eller noe sånt tidlig. Er det vanlig slik atalle får det? Eller er det noe dere har bedt om?
Håpefull! Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tilhører Riksen, og der er det det vanlig å tilby tidlig ul etter ivf. Var iallefall det jeg fikk beskjed om fra spl.
Wannabemamma - gravid:) Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 Enn når det ikke er etter ivf? Noen?
Håpefull! Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har 2 SA (naturlig gravid) bak meg og fikk av min fastlege beskjed om at neste gang jeg evnt. ble gravid, så skulle jeg til tidlig ul, uke 8-9. Nå vet jeg jo ikke din historie, men hvorfor ikke bare spørre legen din dersom du ønsker tidlig ul?? Masse lykke til:)
timea Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 betalte selv 900 kr privat /Volvat/. Fikk ikke på vanlig måte desverre. Du får ultralyd føfrste gang når du er 18 uke på vei. Hvem kan vente rolig til det spør jeg ? Ring en gynekolog privat og betal selv det er vært det å se hjerte som slår og du kan ta det med ro ! Lykketil
småsmurf Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Tror at det som regel er noen problemer/ fare for problemer fo dem med tidlig ul..
Bic&Bac Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Forrige svangerskap hadde jeg ul kun på ordinær i uke 19. Denne gangen får jeg oftere, fordi jeg har fått diabetes. Skulle heller gjerne vært foruten diabetes, og kun hatt den ordinære.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 For min del var det pga 3 spontanaborter, der 2 var etter hverandre! De sa at neste gang skulle jeg bli fulgt godt opp, og det har jeg riktig blitt gjort! Har til nå hatt 5 ul(to utvendig og to innvendig), skal på en i uke 12 for så igjen på den normale i uke 17-19! Dette er min 5 graviditet, der bare en er fullgått! Er nå 9+1! Tror det kan være litt vanskelig å få tidlig ul, hvis ikke noe er "unormalt" feks blør, tidligere sa/ma, assistert bef ol...(tror jeg)!!! Men som noen nevner over kan man betale en liten sum for privat ul, eller så kan du høre med legen din om de har slikt apparat hos dem, vet mange leger har en slik på kontoret sitt! Men det er veldig betryggende med tidlig ul, så skjønner du har lyst. Hør med legen din, kanskje han henviser deg til tidlig ul!! Masse lykke til!
prins06+2til Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Jeg hadde en kraftig blødning i uke 6 og fikk tidlig ultralyd i uke 7. Skulle gjerne vært foruten den blødningen assa.
superm@mm@ Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Jeg skal ha tidlig UL pga store komplikasjoner ved forrige svangerskap. Det er som regel en god grunn til at man får tidlig UL. Det koster jo å ha leger til å ta disse undersøkelsene. Så om man bare er nyskjerrig så må man nok betale for det privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå